حجت‌الاسلام ابوترابی:

مجلس، خانه نیروهای ایثارگر کشور است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اکثریت قاطع نمایندگان مجلس از پیشگامان عرصه دفاع مقدس هستند لذا خانه ملت در حقیقت، خانه رزمندگان و نیروهای ایثارگر کشور است.
کد خبر: ۱۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷ - 16March 2014

مجلس، خانه نیروهای ایثارگر کشور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین "سید محمد حسن ابوترابی فرد" نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب، در جمع زائرین و خادمین راهیان نور در گفتگوی با خبرنگار راهیان نور گفت: مناطق عملیاتی دفاع مقدس نماد همه ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، اسلام و ارزشهای متعال اسلام با همه ظرفیت در این جبههها حضور داشت و رمز پیروزی ملت اسلامی بر کفر جهان، بر مزدوران استکبار جهانی و عنصر پلیدی مانند صدام، حضور ملت مسلمان با باورها و مبانی اعتقادی، اخلاقی و رفتاری برآمده از این جبهه در نبرد.

حجت الاسلام ابوترابی اضافه کرد: بازدید مناطق عملیاتی و جغرافیای دفاع مقدس یادآور تمام ارزشها و دلاورمردیها و شجاعتهای رزمندگان اسلام، ایستادگی، ایثار و مقاومت و یادآور شکست پذیری دشمن در برابر جبهه حق خواهد بود.

وی در ادامه گفت: ملت بزرگ ایران دیدار از مناطق عملیاتی و گام نهادن بر جای پای استوار و گامهای بلند و پیروزی آفرین رزمندگان اسلام را برای خود یک ارزش ماندگار میداند و خوشبختانه با این نگاه استقبال شایستهای از بازدید مناطق عملیاتی به عمل آمده است.

حجت الاسلام ابوترابی با ابراز اینکه مسئولین و دولتمردان تلاش کردهاند، ظرفیتهای مناسبی را در هفده یادمان دفاع مقدس در منطقه خوزستان فراهم بیاورند، تصریح کرد: این قدمها نیز برداشته شده که امیدوارم به نقطه مطلوب نزدیک شود و امکانات لازم را برای حضور مردم و عرض ادب و ارادت به ساحت مقدس شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان عزیز فراهم بیاورد.

نائب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: ما در بودجه سالانه برای راهیان نور، برای ساخت یادمانها، منابعی را تخصیص دادیم و در بودجه برای حفظ و نگهداری یادمانها و فراهم آوردن امکانات جانبی هر یادمان منابعی پیش بینی شده است.

وی درباره نحوه حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حرکت مردمی راهیان نور گفت: امروز اکثریت قاطع نمایندگان مجلس از پیشگامان عرصه دفاع مقدس هستند لذا خانه ملت در حقیقت، خانه رزمندگان و نیروهای ایثارگر کشور هست و انصافا مسائل دفاع مقدس و موضوع یادمانهای عملیاتی و مساله مهم راهیان نور نگاه ویژهای معطوف داشتهاند.

راهیان نور، موضوعی است که باید جدی به آن توجه شود

حجت الاسلام ابوترابی افزود: نسل جوان ما باید بداند که سرمایهی امروز، دستاورد بزرگ دفاع مقدس دیروز پدران بزرگوار و رزمندگان دلیر و سلحشور ایران بوده است.

وی اضافه کرد: در ماههای نخست تولد انقلاب، این کشور مورد یک هجوم گسترده قرار گرفت و این جنگ نابرابر به یک نقطه اقتدار و قله پیروزی برای ملت ایران تبدیل شد. یکی از بهترین فرصتها برای شناخت عظمت، قدرت فکری، اندیشه توانمند دفاعی و نظامی و برنامههای راهبردی رزمندگان ما در سپاه و ارتش برای غلبه بر جبهه کفر، حضور در مناطق عملیاتی است.

نائب رئیس مجلس اذعان کرد: از استاندار محترم، مسئولین اجرایی در این اردوگاه، که اردوگاه نیروهای انقلابی و مدافع نظام است، میخواهیم که با برنامه ریزی مناسب، امکان ارائه خدمت هر چه بیشتر و ظرفیت بالاتر برای حضور ملت عزیز را در این منطقه فراهم بیاورند، که خود این، یک گام بلندی برای ارتقا جایگاه خوزستان است.

وی افزود: اگر مردم شریف خوزستان در جبهه نخست دفاع مقدس نبودند، دفاع مقدس به یک قله پیروزی تبدیل نمیشد.  نزدیک به  ۵۰درصد شهدای عالی قدر ما در منطقه خوزستان هستند که در بمبارانها جان خودشان را تقدیم این نظام کردند.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس با تمام ظرفیت، در این عرصه حضور فعال دارند، اضافه کرد: از رئیس جمهور و هیئت دولت انتظار دارم که حضور جدیتر در حمایت از راهیان نور داشته باشند.

وی در پایان از تمامی فعالان راهیان نور تقدیر و تشکر کرد و افزود: بنده از یکایک خادمین، راویان، مسئولین محترم، روحانیون، رزمندگان عزیز، نیروهای بسیجی به نوبه خودم تقدیر و تشکر میکنم و برای یکایک برادران و خواهران محترم که امروز فرصتی را فراهم آوردند، برای بازخوانی تاریخ افتخار آمیز دفاع مقدس، تشکر و تقدیر ویژهای رو دارم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار