سخنگوی حماس:

بستن گذرگاه رفح، جنایت علیه بشریت است

سخنگوی جنبش حماس ضمن محکوم کردن اقدام دولت مصر در مسدود کردن مجدد گذرگاه رفح و تشدید محدودیت‌ها در مرز فلسطین را "جنایت جنگی علیه بشریت" نامید.
کد خبر: ۱۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴ - 19March 2014

بستن گذرگاه رفح، جنایت علیه بشریت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از شبکه العالم، "فوزی برهوم" سخنگوی حماس در بیانیهای اعلام کرد: پافشاری مقامهای مصر بر بستن گذرگاه رفح و تشدید محاصره غزه، جنایت علیه بشریت و مردم فلسطین به شمار میرود.

سخنگوی حماس تاکید کرد: مقامات دولت مصر همچنان بر مسدود شدن گذرگاه مرزی رفح و ادامه محاصره نوار غزه تاکید میکنند. این اقدام بر مبنای همه معیارها و استانداردهای بینالمللی جنایت ضد بشریت و جنایت ضد مردم فلسطین است.

وی ضمن محکوم کردن ادامه محاصره و مسدود شدن گذرگاه رفح و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کرد: ما از همه طرفها میخواهیم تا مسئولیت تبعات منفی اقدامات خود علیه نوار غزه را بر عهده بگیرند.

ارتش مصر پیش از این اعلام کرد که بیش از ۱۳۷۰ تونل را در نوار غزه تخریب کرده است.

از زمان برکناری "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر در جولای سال گذشته، روابط قاهره و حماس تیره شده است. تونلهای حفر شده زیر شهر رفح منبع اصلی تامین مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز مردم نوار غزه بوده است.

غزه از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون با محاصره رژیم صهیونیستی روبرو شده است و یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت این منطقه با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار