سردار مؤمنی:

کاهش حوادث و سوانح جاده ای، اصلی‌ترین دغدغه پلیس است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ایمنی و انضباط در آمد و شد، ایمنی سفر و حفظ جان مسافران و کاهش حوادث و سوانح جاده ای از دغدغه های اصلی پلیس است.
کد خبر: ۱۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹ - 25March 2014

کاهش حوادث و سوانح جاده ای، اصلی‌ترین دغدغه پلیس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "اسکندر مؤمنی" پس از بازدید از وضعیت راه های گیلان در جمع خبرنگاران افزود: آموزش همگانی، اطلاع رسانی و انجام اقدامات فرهنگی، هماهنگی، تعامل و جلب همکاری دستگاه های دخیل در امر ترافیک باعث شده که تصادفات و تلفات جاده ای در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی این دستآورد مهم را مدیون همکاری و همدلی تمامی دستگاه های دخیل در امر ترافیک عنوان کرد.
رییس پلیس راهور کشور ادامه داد: از 25 اسفندماه گذشته با آغاز طرح ترافیکی پلیس، نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد تلفات جاده ای استان گیلان از 15 نفر به پنج نفر کاهش یافته است.
 
وی گفت: هماهنگی بین دستگاه ها و انجام وظایف هر دستگاه به درستی، باعث هم افزایی و تلاش مضاعف تمامی نهادها در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای شده است.
 
سردار مؤمنی در ادامه سخنانش با اعلام اینکه از ابتدای شروع طرح ترافیکی پلیس تاکنون شاهد افزایش شش درصدی سفر بوده ایم، افزود: سفر به استان های شمالی با توجه به مساعد شدن وضعیت هوا در روزهای اخیر، افزایش یافته که امیدواریم با شروع موج دوم سفرهای نوروزی، همچنان شاهد کاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده ای باشیم.
 
وی ادامه داد: عمده تصادفات رخ داده در استان های شمالی به علت پیوستگی و تراکم مناطق کشاورزی و مسکونی، تصادفات موتورسیکلت سواران و عابران پیاده می باشد که در صدد هستیم با نصب شب نما در کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران و ادوات کشاورزی و هماهنگی برای احداث پل عابر پیاده و عریض تر کردن راه ها، تلفات و وقوع تصادفات را کاهش دهیم.
 
رییس پلیس راهور کشور در خاتمه از مردم و مسافران نوروزی خواست به منظور بهره مندی از سفری ایمن و بی خطر، رعایت سرعت مجاز و شتاب نکردن در سفر را مدنظر داشته باشند.
 
نماینده عالی دولت در گیلان نیز در حاشیه این بازدید از کاهش 80درصدی تلفات جاده ای استان در دور نخست سفرهای نوروزی خبر داد.
 
"محمدعلی نجفی" استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: اطلاع رسانی، رعایت قوانین رانندگی، تلاش دستگاه های اجرایی، چهار خطه شدن مسیر لوشان به منجیل و کاهش ترافیک از عوامل برتر در کاهش آمار یادشده است.
 
استاندار گیلان افزود: در دور نخست سفرهای نوروزی 500 هزار خودرو وارد گیلان شده است.
 
وی تصریح کرد: به رغم بارندگی های اخیر در روزهای نخست نوروز، آمار ورود گردشگران در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.
 
طرح نوروزی پلیس گیلان از 25 اسفندماه آغاز شده و 600 واحد گشتی در حوزه انتظامی و 450 واحد گشتی در راهنمایی و رانندگی و پلیس راه در این طرح مشارکت دارند.
 
58 اتاقک پلیس نیز در تفرجگاه ها، پارک ها و دیگر نقاط حساس برای راهنمایی، هدایت و تامین امنیت عمومی استقرار یافته اند.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار