سردار هادیان فر:

پیشگیری از جرم در فضای مجازی مهمترین هدف پلیس فتا در سال 93 است

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در بازدید نوروزی از پلیس فتای استان اصفهان، پیشگیری از جرم در فضای مجازی را مهمترین هدف این پلیس در سال 93 عنوان کرد.
کد خبر: ۱۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ - 26March 2014

پیشگیری از جرم در فضای مجازی مهمترین هدف پلیس فتا در سال 93 است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سید "کمال هادیان فر" رییس پلیس فتا ناجا در حاشیه بازدید نوروزی از پلیس فتای استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" ما هم در پلیس فتا تلاش می کنیم در راستای اجرای فرامین و منویات ایشان هم در حوزه اقتصاد از دستبرد هکرها به حساب های بانکی مردم جلوگیری کرده و هم در حوزه فرهنگ آگاهی مردم را در استفاده صحیح از اینترنت بالا ببریم.

 
وی مهمترین هدف پلیس فتا ناجا در سال 93 را پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: پلیس فتا از زمان تاسیس تا کنون سعی کرده موضوع پیشگیری را همیشه در اولویت برنامه های خود قرار دهد که در این خصوص در دو حوزه اجتماعی و وضعی موجب کاهش روند رو به رشد جرایم در فضای سایبری کشور شده است.
 
سردار هادیان فر با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما گفت: البته به لطف خدا و همت و تلاش کارشناسان خبره ای که در این حوزه فعالیت می کنند امروز امنیت فضای سایبری در کشور ما از خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا بالاتر است و مجرمان سایبری در سریع ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر می شوند.
 
وی، اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی با هدف ایجاد ایمنی برای کاربران فضای مجازی را از اقدامات مهم در حوزه پیشگیری اجتماعی از جرم در فضای مجازی برشمرد و گفت: بسیاری از افرادی که در فضای مجازی مورد بزه قرار می گیرند از اطلاعات کافی برخوردار نیستند که باید در زمینه افزایش آگاهی ها و آموزش های استفاده از اینترنت قدم های موثری برداشته شود.
 
رییس پلیس فتا ناجا گفت: استفاده از رویکرد مشارکتی و چند نهادی در زمینه پیشگیری اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است به گونه ای که غفلت در این حوزه، هزینه های زیادی را در آینده به جامعه تحمیل خواهد کرد.

سردار هادیان فر با بیان اینکه سال 92 یکی از موفق ترین سال ها برای پلیس فتا ناجا بوده است خاطر نشان کرد: هزینه کردن و تخصیص منابع در حوزه پیشگیری موجب شده تا هزینه های ناشی از وقوع جرایم کاهش یافته و جبران شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار