خشونت لجام گسیخته در عراق ادامه دارد

با تداوم خشونت ها در عراق و در پی وقوع چندین انفجار و تیراندازی افراد مسلح 28 شهروند عراقی در روز گذشته جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳ - 26July 2013

خشونت لجام گسیخته در عراق ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بعد از حمله افراد مسلح به دو زندان در بغداد پایتخت عراق و فرار زندانیان آن که عمدتا از نیروهای گروه های تندرو در عراق به شمار می رفتند، شاهد تداوم خشونت ها در بغداد و دیگر شهرهای این کشور می باشیم.


در حالی که از زمان اشغال عراق توسط امریکا در سال 2003 همواره شاهد گسترش خشونت و انفجارهای متعدد در مناطق مختلف عراق بوده ایم، طی ماه های اخیر به دلایلی مانند افزایش دخالت کشورهای خارجی و حمایت آنها از برخی گروه های تندرو در عراق و همچنین مخالفت برخی گروه های سیاسی با دولت کنونی عراق شاهد افزایش خشونت و وقوع انفجارهای متعدد در این کشور بوده ایم که بر شمار تلفات بی ثباتی و ناامنی در عراق افزوده است.


به گزارش "تودی زمان" ترکیه: در پی حمله مسلحانه افراد ناشناس در یکی از شهرهای شمالی بغداد در روز گذشته 16 شهروند عراقی کشته شدند و همچنین با وقوع چند انفجار در بغداد و برخی شهرهای دیگر 12 تن کشته و بیش از 20 تن دیگر مجروح شده اند.


در این رابطه گفتنی است که گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام از گروه های نزدیک به القاعده در عراق و سوریه مسئولیت انفجارها و حملات روز گذشته عراق را بر عهده گرفته است.


همچنین شایان ذکر است مقامات امنیتی عراق گزارش داده اند از آغاز ماه جاری میلادی در عراق و بر اثر خشونت ها و انفجارهای حادث شده در مناطق مختلف این کشور  حدود 750 نفر جان خود را از دست داده اند و تعداد زیادی دیگری نیز مجروح شده اند. البته با توجه به فرار بیش از 400 تن از زندانیان زندان های عراق در روزهای گذشته و با توجه به اینکه این افراد عمدتا از اعضا گروه های تندرو در عراق به شمار می روند، می توان انتظار افزایش خشونت ها در عراق را در آینده داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار