احمد شوهانی:

مقامات پاکستان باید پاسخگوی تعرضات تروریست‌ها به خاک ایران باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای مقامات پاکستان برای جمهوری اسلامی در مورد گروگان گیری اخیر قابل قبول نیست، این کشور باید پاسخگوی تعرضات جیش العدل به خاک ایران باشد.
کد خبر: ۱۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ - 31March 2014

مقامات پاکستان باید پاسخگوی تعرضات تروریست‌ها به خاک ایران باشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ، احمد شوهانی نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در ایلام با اشاره به سخنان مقامات پاکستانی و رئیس گروهک جیش العدل در مورد داشتن پایگاه تروریستی در خاک ایران ابراز داشت: این ادعا مردود است.

شوهانی در ادامه افزود: اعضای گروهک مذکور از داخل پاکستان وارد خاک ایران شده اند و قطعا مقامات این کشور باید پاسخگوی این اقدام جیش العدل باشند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که برای مردم ایران تحمل تجاوز از سوی بیگانگان سخت و غیر قابل پذیرش است تصریح کرد: جیش العدل تاوان سنگینی را برای حرکت تروریستی و نقض حریم خاک ایران متحمل خواهد شد.

شوهانی خاطرنشان کرد: وزارت امورخارجه باید رایزنی های سیاسی خود را درراستای تعیین سرنوشت مرزبانان ربوده شده افزایش دهد.

وی به تلاش مجلس برای آزادی مرزبانان ایرانی اشاره کرد و گفت: پیش از شروع سال جدید و در روزهای اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسات متعددی را برای آزادی هموطنانمان و پیگیری شرایط آن ها در معیت برخی از سازمان ها و نهادهای امنیتی برگزار کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش امنیت در مرزهای شرقی ایران عنوان کرد: باید ثبات به تمام مرزهای شرقی کشور از شمال خراسان تا جنوب سیستان و بلوچستان مستولی گردد، این کار با نابودی تمام گروهک های تروریستی محقق خواهد شد.

شوهانی نیروهای امنیتی پاکستان را ضعیف و منفعل خواند و افزود: کشور پاکستان برای شانه خالی کردن از بار مسئولیتی که بر دوش دارد اذعان می کند که جیش العدل در خاک این کشور مستقر نمی باشند اما این ادعا برای ایران قابل قبول نیست.

وی گروهک تروریستی جیش العدل را جیره خوار آل سعود دانست و ادامه داد: هزینه های مالی و آموزش های نظامی این گروه ریشه در حمایت های عربستان از تروریست پروری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آل سعود با تخصیص قسمت عظیمی از درآمدهای نفتی خود به آموزش وهابیت در جهان، رهبری جریان فکری منحط و منحرف  سلفی را به دوش می کشد.

شوهانی گسترش جریان فکری تکفیری را در راستای ترویج اسلام هراسی و دین گریزی دانست و افزود: این جریان برای مقابله با مذهب تشیع بنا شده است و قصد دارد مکتب شیعه را از سایر مذاهب اسلامی جدا تلقی کند.

وی تفکر افراطیگری را ابزاری در دست استکبار و قدرتهای جهانی برای محدود کردن اقتدار امت اسلام خواند و گفت: ملت های مسلمان باید هوشیار باشند و با توطئه های استکبار جهانی که وحدت امت اسلام را نشانه گرفته اند مقابله کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار