سرلشکر دکتر فیروزآبادی:

مدیران جبهه‌های دفاع مقدس، الگوهای مدیریت جهادی‌اند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه مدیریت جهادی، مدیریت زاییده شده در دوران جهاد، در کشور ما است، گفت: مدیران جبهه‌های دفاع مقدس الگوهای مدیریت جهادی‌اند.
کد خبر: ۱۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵ - 06April 2014

مدیران جبهه‌های دفاع مقدس، الگوهای مدیریت جهادی‌اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر بسیجی دکتر"سید حسن فیروز آبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع مقامات لشکری با اشاره به بیانات فرماندهی معظم کل قوا و نامگذاری امسال به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، اظهار کرد: اسلام انسان را به عنوان خلیفه خدا و قابل پرورش تا حد اعلای انسانیت و قابل رشد میشناسد و اقتصاد را در خدمت عبودیت و رشد و پرورش انسان میخواهد. حکومت را هم برای رشد و پرورش انسان میخواهد، بنابراین فرهنگ به عنوان زیربنا، باید به طوری جدی مورد توجه همه بخشها قرار بگیرد.

وی افزود: عزم ملی که مقام معظم رهبری فرمودند، اول فرهنگ را شکل میدهد، بعد این فرهنگ ناب اسلامی که با عزم ملی شکل میگیرد، اقتصاد اسلامی را تحقق میدهد، عزم ملی هم چیزی نیست که تزریقی باشد، عزم ملی که از مرتبه اول عنایت حضرت پروردگار را میخواهد و خدای متعال به این ملت عنایت کند. دوم لطف حضرت صاحبالزمان (عج) و سوم ارث امام خمینی(ره) است. ارث امام خمینی یعنی آنچه که امام به این ملت یاد داد. ایمان، وحدت کلمه، توجه به احکام اسلامی، توجه به محرومین، غفلت نکردن از عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، اینها است که عزم ملی را میتواند مستحکم کند و به میدان بیاورد.

عضو شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: روحانیت بیش از پیش بایستی مشوق مردم برای ورود به صحنه فرهنگ و مبارزه با فساد شود. آموزش و پرورش، آموزش عالی باید متون و کتابهایشان را با این نگاه متحول کنند. مادرها باید در گوش فرزندانشان این عزم ملی را بخوانند و هنرمندان، شاعران، فیلمسازان، گویندگان، همه بایستی که بیندیشند تا چگونه در عزم ملی اثر بگذارند.

دکتر فیروزآبادی تصریح کرد: مدیریت جهادی، مدیریت زاییده شده در دوران جهاد، در کشور ما است، هم در جهاد سازندگی این مدیریت متولد شد و رشد کرد، در همه ابعاد و همین مدیریت در دفاع مقدس آبدیده شد و مدیران جبهههای دفاع مقدس، الگوهای مدیریت جهادی هستند و بعدا هم ثابت کردند در قرارگاه بازسازی خاتم که صدها پروژه عظیم را در کشور اجرا کردند و امروز اجرا میکنند و نقشی که مدیران جبههای جنگ که جدا از ملت و دولت ایران نیستند.

وی تاکید کرد: مدیران جبهههای جنگ در همه سازمانهای دولتی و در همه بخشهای جامعه، آنجایی که هستند، مدیریت جهادی میکنند، مگر اینکه مانع آنها بشوند. هر مدیریت جهادی قابل تدوین و قابل بهرهبرداری است و میشود به آن پرداخت. تاکنون هم چند کتاب درباره مدیریت جهادی بیرون آمده و اساتید بزرگی روی آن کار و کرده اند، حرکت حضرت امام خمینی (ره) اسوه مدیریت جهادی در تاریخ معاصر است و مدیریت و رهبری حضرت امام خامنهای عزیز در این مدت و مدیریت ایشان در مدت ریاست جمهوریشان باید مطالعه و تدوین شود و شاخصهای آن بیرون آورده شود.

دکتر فیروزآبادی ادامه داد: ما دو اسوه مهم مدیریت جهادی در کشور داریم، که در جلو چشم همه ملت است، ما در نیروهای مسلح هم مبانی حرکتمان باید همین ها باشد و این شعار هم، شعار امسال نیست، چنانکه سال امام علی (ع)، تنها برای سال امام علی (ع) نبود، بلکه تا جاودانگی بود. سال امام خمینی برای آن سال نبود، بلکه برای تمام تاریخ بود، این شعار هم یعنی "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، این یک شعار جاودانه است برای انقلاب اسلامی و همیشه این بردار حرکت انقلاب اسلامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما بایستی شاخصهایش را تعریف کنیم در همه برنامههایمان بیاوریم و بر این مبنا حرکت بکنیم. ما در نیروهای مسلح باید این کار را انجام دهیم. دولت در تمام وزارتخانهها همین کار را باید انجام دهد، قوه قضائیه در تمام سیستم باید همین کار را باید بکند، روحانیت در نظاماتش باید همین کار را بکند و موسسات خصوصی هم معتقد به انقلاب و همراه مردمند، باید همین مسیر را اتخاذ کنند، آن زمان میشود عزم ملی را ببینید در استقبال امام خمینی(ره) خودش را نشان داد، چطور در استقبال امام خمینی(ره) مردم از سراسر کشور جوشیدند تا رودخانه عظیم استقبال از امام خمینی(ره) آن سیل عظیم جمعیت با آن شوق عظیم به وجود آمد این شکل به وجود آوردن عزم ملی است.

وی اظهار کرد: برای بیست و دوم بهمن هنوز مردم با عزم ملی میآیند، هر کسی از خانهاش میآید بیرون برای حمایت از اسلام و انقلاب و سپاس از شهیدان و ایثارگران همه با هم در تظاهرات سراسر کشور شرکت میکنند، اینها عزم ملی است، عزم ملی این است اذان که میگویند همه مردم وضو میسازند و عازم مسجد و محراب نماز میشوند، خود اذان یک دعوت به عزم ملی است. موذن یعنی کسی که فراخوان به حرکت ملی و جهانی میدهد بنابراین انشاءالله مسیر حرکتمان از امروز به بعد بر این مبانی تنظیم و حرکت میکنیم.

دکترفیروزآبادی در پایان دلایل عزم ملی را چنین بیان کرد: فراخوان ولی امر فراخوان خداست، اطیعواالله و اطیعواالرسول و اولی الامر منکم، فراخوان امام زمان علیه السلام است، آن هم حجتی علیکم یعنی ولی فقیه حجت من بر شما است، هرچه گفت باید عمل شود. سوم این است که در آن عزم ملی است وقتی یک چیزی ملی شد یعنی همهکس، مثتنی نیست. چهارم این است که در برابر دشمن مشترک هستیم.

وی افزود: ببینید این جبههای که اروپاییها گرفتهاند یعنی اینکه ما با اساس ملت ایران و اعتقاداتشان مخالفیم. تازه اروپاییها که در بین غربیها از همه به ما نزدیکترند این جبهه را گرفتهاند، حالا آمریکا که شیطان بزرگ است و صهیونیسم که روح شیطان است، ببینید چه حالی دارند. خوب این اقتضای این است که همه ما دستمان را به هم بدهیم. بنابراین، دلائل محکمی وجود دارد برای این عزم ملی و البته ما اعتقادات روشنی هم داریم، خدای متعال وعده کرده که از مومنین حمایت کند، دفاع کند، خداوند متعال فرموده است که با جماعت هستیم یعنی با عزم ملی هستم، برکت میدهم، روح اولیای بزرگ خدا ملت ایران را یاری میکند، شهدا حامی و یار این ملت هستند و از همه مهمتر ما چهارده معصوم پاک را هادی و حامی خودمان داریم که در دنیا و آخرت ما را شفاعت میکنند. خوب موفق میشویم پیش میرویم.

نظر شما
پربیننده ها