بخش دوم/ راوی دفاع مقدس هوانیروز در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

روایتی از ایستادگی و مقاومت چند شهید و ایثارگر ولایت مدار هوانیروز

راوی دفاع مقدس هوانیروز با اشاره به دلیرمردی های ایثارگر هوانیروز در دوران دفاع مقدس گفت: شهید درخشان از جمله شهدای هوانیروز است که تا آخرین نفس در گودالی که او را ایستاده دفن کردند از ولایت و رهبری حمایت کرد.
کد خبر: ۱۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴ - 09April 2014

روایتی از ایستادگی و مقاومت چند شهید و ایثارگر ولایت مدار هوانیروز

سرگرد حسین فتحی راوی دفاع مقدس با اشاره به نقش هوانیروز در دوران جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: زمانی که باشگاه افسران می خواست سقوط کند، نیاز به چند فروند هلی کوپتر بود، از این رو شهید محسن درخشان و شهید هادیان از نیروهای انقلابی هوانیروزبه کمک رزمندگان اسلام می روند اما در بین راه با نقص فنی مواجه می شوند.

وی ادامه داد: در جریان این واقعه شهید هادیان موفق به فرار شده و چندی بعد به شهادت می رسد، اما شهید درخشان اسیر کوموله های شرورو دموکرات می شود.

سرگرد فتحی با اشاره به مقاومت شهید درخشان در مقابله با اشرار گفت: اشرار کوموله از شهید درخشان می خواهند که در برنامه زنده به امام خمینی و امام حسین (ع ) توهین کند که شهید از این کار امتناع می کند، بنابراین آنها چاله ای کنده و او را ایستاده در آن نگه می دارند .

وی افزود:اشرار چاله را پر از خاک می کنند پس از آن به سر و صورت شهید شیر و عسل می ریزند تا حشرات موذی او را اذیت کنند اما شهید با وجود شرایط بسیار سخت حاضر به توهین به رهبری نمی شود.

وی پیرامون مقاومت شهید درخشان گفت: بعد از گذشت 24 ساعت از نگهبانی یک نگهبان بالای سر شهید از او می خواهند تا با اشاره گردن به امام خمینی(ره) و امام حسین (ع ) توهین کند که شهید بزرگوار امتناع می کند و سرانجام در حالی که شهید دخشان در او رمقی نمانده بود با تیر خلاص او را به شهادت می رسانند.

شهید نماز

شهید حسین قاسمی به نام شهید نماز معروف است، زمانی که دموکرات و کوموله هلی کوپتر کبری او را می زنند اسیر در زندان دولتو می شود و در آنجا نماز جماعت برپا می کند از این رو مورد ضرب و شتم شدید قرار می گیرد.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق شهید را به زندان انفرادی انتقال می دهند او در آنجا نیز نماز را اقامه می کند و انجا نیز با شلاق مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و بعد از شش ماه حکم اعدام او به دلیلی جنایتکار بودن صادر می شود.

وی با معرفی یکی دیگراز ایثارگران هوانیروز گفت: جانباز اسفندیاری با پای مصنوعی خود اصرار داشت در عملیات ها شرکت کند بنابراین از 2 استاد خلبان خواست تا اورا در این اقدام یاری کنند.

 راوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در اواخر جنگ که شرایط بحرانی تر بود این اقدام ایثارگرایانه از سوی این جانباز سرافراز انجام شد.

نظر شما
پربیننده ها