رئیس‌جمهور در دیدار نوروزی با مسئولان عالی قوه قضائیه:

برخورد دقیق قوه قضائیه با جرائم اعتماد مردم به نظام را بیشتر می‌کند

حسن روحانی گفت: عملکرد دقیق و سریع قوه قضائیه و قضات کشور در شکایات و جرائم موجب می‌شود تا مردم نسبت به نظام اعتماد بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۱۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴ - 08April 2014

برخورد دقیق قوه قضائیه با جرائم اعتماد مردم به نظام را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییسجمهور پیش از ظهر امروز (سهشنبه)  با مسئولان عالی قوه قضائیه دیدار کرد.

حسن روحانی با بیان اینکه عملکرد دقیق و سریع قوه قضائیه و قضات کشور در شکایات و جرائم موجب میشود تا مردم نسبت به نظام اعتماد بیشتری داشته باشند، گفت: هر چه در انجام مسئولیتها و حل دقیق مسایل بهتر و دقیقتر عمل کنیم، مردم با اعتماد بیشتر میتوانند در مسیر سرمایهگذاری و توسعه کشور فعالیت کنند و در حقیقت قوه قضائیه میتواند بخش عمدهای از دغدغههای مردم را کاهش داده و رفع کند.

رییسجمهوری خاطر نشان کرد: اگر مردم احساس کنند قوه قضائیه براساس قانون، انصاف و عدالت عمل میکند، اعتماد و امید آنها به آینده کشور خود و فرزندانشان بیشتر میشود.

روحانی با بیان اینکه به حق آبروی نظام در اختیار قوه قضائیه است، گفت: توقع به حق مردم در جمهوری اسلامی ایران این است که هیچ موردی را در عملکرد قوه قضائیه به جز رعایت حق و عدل نبینند.

رییسجمهوری با اشاره به اهتمام دولت در مبارزه با فساد تصریح کرد: در مبارزه با فساد باید با همه توان و اقتدار با آن برخورد کنیم و همه باید در این مسیر به دولت کمک کنند تا بتوانیم فساد و رانت را از بین ببریم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، قدرت اثرگذاری یک کشور را در مسایل منطقه ای و جهانی با اهمیت توصیف و تصریح کرد: ما همچنان که در مواضع خود قاطعیت داشته و بر آنها ایستادگی میکنیم باید قدرت ملی را بالا ببریم و منافع ملی شرایط آینده کشور را مد نظر قرار داده و به دنبال ارتقاء قدرت واقعی کشور باشیم.

وی اضافه کرد: قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

رییسجمهوری وحدت و انسجام میان قوا و مسئولان کشور را یکی از پایههای اصلی قدرت کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: همه باید در راستای سیاست های رهبر معظم انقلاب با انسجام حرکت کرده و از اقداماتی که موجب تخریب روابط قوا میشود، جلوگیری و پرهیز کنیم.

در این دیدار همچنین مسئولان عالی قوه قضائیه ضمن تبریک سال جدید به رییسجمهوری و تشریح و تبیین عملکرد خود در حوزههای مختلف قضایی پیشنهاداتی در راستای تعامل هر چه بهتر دولت و قوه قضائیه در راستای حل برخی از مسائل و مشکلات ارائه کردند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار