مهلت معرفی مشمولان خدمت وظیفه عمومی

سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد سال‌های 1355تا 1375 می‌بایست در سال جاری وضعیت خدمتی خویش را با توجه به مهلت‌های تعیین شده مشخص کنند.
کد خبر: ۱۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ - 09April 2014

مهلت معرفی مشمولان خدمت وظیفه عمومی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آخرین مهلت معرفی مشمولان برای رسیدگی به وضعیت مشمولیتشان به شرح ذیل است: 

1- افرادی که قبل ازورود به سن مشمولیت ترک تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند، از اول ماهی که وارد سن 18 سالگی تمام می شوند به مدت شش ماه مهلت داشته تا وضعیت خدمتی خویش را مشخص کنند.
 
2- دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی مشمول که دارای معافیت تحصیلی بوده و برابر سقف سنوات تعیین شده، مشغول تحصیل هستند، در صورت ترک تحصیل، انصراف، اخراج و یا فراغت از تحصیل می بایست حداکثر ظرف یکسال از تاریخ انصراف، ترک تحصیل و... وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.
 
3- متعهدین خدمت در نیروهای مسلح یا دستگاههای دولتی که قبل از اتمام تعهد به هر دلیل از خدمت رها شده اند، حداکثر شش ماه مهلت داشته تا برای انجام مابقی خدمت دوره ضرورت، خود را معرفی کنند.
 
4- مشمولانی که معافیت موقت پزشکی و یا کفالت دریافت کردهاند، پس از انقضای مدت اعتبار آن، می بایست ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی کنند.
 
لازم به ذکر است، در صورتی که مشمولان در مهلت های تعیین شده وضعیت خدمتی خویش را مشخص نکنند، مشمول غایب شناخته شده و ضمن محرومیت از تسهیلات مربوط به معافیت های ذکر شده در قانون، برابر مقررات وظیفه عمومی و ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی اضافه خدمت برای آنان لحاظ میشود.
نظر شما
پربیننده ها