امیر ایرانی مطرح کرد

کدام ناوهای ایرانی در رزمایش مشترک با پاکستان شرکت کردند/ ماموریت آتشبار سپاه در دریای عمان

جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش آمادگی خود را برای برگزاری رزمایش با کشورهای دوست و برادر از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان اعلام می‌کند.
کد خبر: ۱۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ - 09April 2014

کدام ناوهای ایرانی در رزمایش مشترک با پاکستان شرکت کردند/ ماموریت آتشبار سپاه در دریای عمان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر شهرام ایرانی جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در گفتوگو با فارس، با اشاره به رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان، گفت: این یک رزمایش سالیانه بود که در بُعد امداد و نجات یک سال در ایران و یک سال در عمان و با محوریت نیروهای دریایی ارتش دو کشور برگزار میشود.

وی افزود: واحدهای شرکتکننده در این رزمایش اعم از 2 واحد رزمی، یک واحد لجستیک و یک واحد پشتیبانی جهت مبارزه با حریق و هدف این رزمایش تأمین امنیت و ایمنی کشتیرانی در منطقه توسط 2 کشور بود.
 
جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در این رزمایش مأموریت اطفای حریق به عهده یدککش آتشبار سپاه قرار داشت که به آبهای عمان آمده بود.
 
وی خاطرنشان کرد: ناوشکن کلاس الوند، ناو لجستیکی سنگین کلاس بوشهر، بالگرد 212 و ناو موشکانداز شمشیر از سوی ارتش در این رزمایش شرکت کردند.
 
جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از این گفتوگو با اشاره به رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان در شرق تنگه هرمز، گفت: نیروی دریایی پاکستان درخواست حضور در ایران و برگزاری رزمایش مشترک ضمن بازدید از کشورمان را داشت که با موافقت مسئولین امر مواجه شد.
 
ایرانی ادامه داد: در همین راستا 3 فروند ناو پاکستانی و دو فروند نام ایرانی رزمایش را برگزار کردند که از پاکستان یک ناوچه موشکانداز، یک واحد لجستیکی سبک و یک زیردریایی و از ایران دو فروند ناو موشکانداز «نیزه» و «خنجر» در این رزمایش شرکت کردند.
 
وی همچنین با بیان اینکه ناو موشکانداز نیزه نیز به تازگی بهینهسازی شده است، گفت: این رزمایش یک رزمایش تخصصی بود و در منطقه شرق تنگه هرمز به سمت دریای عمان برگزار شد و به دلیل تردد کشتیها شرایط پرتاب موشک را نداشت.
 
جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش آمادگی خود را برای برگزاری رزمایش با کشورهای دوست و برادر از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان اعلام میکند.
 
ایرانی در پایان تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی همواره به دنبال بهینهسازی و به روز کردن همه واحدهای خود است و علاوه بر نوسازی سری جماران، ناوهای موشکاندازی نیز نوسازی و بهینهسازی میشود.
نظر شما
پربیننده ها