شهید خزائی:

هر کاری می‌کنید باید برای جلب رضای خدا باشد

شهید خزائی، علاقه زیادی به اسلام داشت و پیرو راستین خط امام (ره) بود. این شهید والامقام، مردی متواضع و یک‏پارچه صداقت بود و می‌گفت: "هر کاری می‌کنید باید برای جلب رضای خدا باشد."
کد خبر: ۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲ - 27May 2013

هر کاری می‌کنید باید برای جلب رضای خدا باشد

خبرگزاری دفاع مقدس: شهید جعفر خزائی، پنجم فروردین ماه ۱۳۳۵ش در "مالچه شیخ" در خانوادهای مذهبی و متدین چشم به جهان هستی گشود. ایام طفولیت را در دامان مادری متدین و متعهد پشت سر گذاشت. او در همان دوران کودکی در مکتب خانواده، درس مذهب و اسلام و گذشت و فداکاری را آموخت و از همان ایام، فردی باایمان و خوش برخورد بود.

پس از پشت سر گذاشتن روزهای کودکی و نوجوانی، به خدمت سربازی اعزام شد. شهید خزائی از حوزه اعزامی کنارتخته در درجه ناوی رسته تفنگداری در حمل قرارگاه پشتیبانی بندر امام خمینی (پهلوی سابق) خدمت را پشت سر گذاشت.

بعد از خدمت سربازی، برای امرار معاش عازم شهر اصفهان شد و کار خود را در کارخانه ذوب آهن آغاز کرد. پس از یک سال کار، ازدواج کرد که ثمره ۵ سال زندگی مشترک شهید بزرگوا، یک فرزند دختر و یک فرزند پسر است.

شهید خزائی به دنبال اوج گیری مبارزات مردمی انقلاب اسلامی، خود را عاشقانه در موج بنیانکن انقلاب افکند و به منظور سرنگونی رژیم طاغوت، در فعالیتهای انقلابی شرکت فعالانهای داشت. پس از آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی عراق علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از طرف کارخانه به مدت ۴۵ روز به جبهه اعزام شد و پس از آن مرتباً با مرخصی های بدون حقوق به جبهه میرفت و همیشه میگفت: "تا خرمشهر آزاد نشود، دست از جبهه و جنگ و دفاع برنمیدارم."

جعفر خزائی، سرانجام در تاریخ ششم خردادماه سال ۱۳۶۱ هجری شمسی در سن بیست و شش سالگی به درجه رفیع شهادت نائل و پیکر پاکش در کربلای معلی به خاک سپرده شد. شهید خزائی، علاقه زیادی به اسلام داشت و پیرو راستین خط امام (ره) بود. این شهید والامقام، مردی متواضع و یکپارچه صداقت بود و میگفت: "هر کاری میکنید باید برای جلب رضای خدا باشد."

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار