اسرائیل خواستار اقدام سازمان ملل علیه حزب‌الله شد

نماینده اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت خواست به خاطر نقش حزب‌الله در انفجار 14 مارس اقداماتی را علیه این سازمان صورت دهد.
کد خبر: ۱۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ - 10April 2014

اسرائیل خواستار اقدام سازمان ملل علیه حزب‌الله شد

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، «ران پراسر» از شورای امنیت خواست به دنبال اقدام حزبالله در پذیرش این موضوع که ماه گذشته در مرز لبنان و اراضی اشغالی در مسیر نیروهای اسرائیلی بمبگذاری کرده، گامهای جدی علیه حزبالله اتخاذ کند.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزبالله لبنان در مصاحبه با روزنامه السفیر که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد، «انفجار در مزارع شبعا کار مقاومت بوده است که یعنی کار حزبالله بوده است».

بعد از آن بود که پراسر در نامهای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت نوشت: «اذعان نصرالله مدرک دیگری است که حزبالله به اقداماتش در نزدیکی مرزهای اسرائیل ادامه میدهد که این به معنی نقض قعطنامه 1791 شورای امنیت است که به جنگ دوم لبنان در سال 2006 میلادی پایان داد. اما نکته اینجاست که انفجار 14 مارس بعد از آن صورت گرفت که هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل حملاتی را در داخل لبنان صورت داد که گفته شد قصد اسرائیل از این کار هدف قرار دادن مواضع حزبالله در نزدیکی مرزهای لبنان با سوریه بوده است. به همین علت بود که سید حسن نصرالله بعد از اعلام نقش حزبالله در انفجار 14 مارس، گفت: «این پاسخ ما نبود بلکه بخشی از پاسخ ما بود».

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار