موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی مدعی شد

قدرت جنگ سایبری ایران به شدت افزایش یافته است

موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی در گزارشی که در راستای رویکرد ایران‌هراسی تنظیم شده، آورده که در سال ۲۰۱۳ ایران توانست به یکی از مهمترین بازیگران فعال در عرصه سایبری بین‌المللی تبدیل شود و ادعا کرده قدرت جنگ سایبری ایران در طول سال گذشته میلادی به شدت افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ - 10April 2014

قدرت جنگ سایبری ایران به شدت افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، گابی سیبون، کارشناس مسائل امنیت سایبری رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: ایران یک سیستم دفاع سایبری چند بُعدی تشکیل داده است که شامل ایجاد یک پوشش دفاعی در برابر حملات سایبری علیه زیرساختهای اساسی و اطلاعات حیاتی، خنثی کردن عملیاتهای سایبری توسط مخالفان نظام و رصد برنامههای سایبری غرب برای انجام انقلاب نرم در ایران بوده است. بر این اساس موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی با درج تصویری از یک سایت هک شده که نام «ارتش سایبری ایران» بر آن ترسیم شده، آن را نشانهای از قدرت ایران در عرصه جنگ سایبری دانسته است.

طبق این گزارش، ایران در طول سال ۲۰۱۳ توانسته پیشرفت شگرفی در عرصه توانمندیهای سایبری به دست آورد که میتواند سیستمهای اطلاعاتی کشورهای غربی را به دردسر بیاندازد.

موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی ادعا کرده که پیشرفت شگرف ایران در عرصه سایبری در سال ۲۰۱۳ موجب تحیر کارشناسان غربی شده است. این موسسه مدعی است که ایران یک سیستم دفاع سایبری چند بُعدی تشکیل داده است که عبارتند از: ایجاد یک پوشش دفاعی در برابر حملات سایبری علیه زیرساختهای اساسی و اطلاعات حیاتی کشور، خنثی کردن عملیاتهای سایبری توسط مخالفان نظام و رصد برنامههای سایبری غرب برای انجام انقلاب نرم در ایران.

موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده که ایران با هدف تلافی تحریمها، اقدام به حملات هکری به کشورهای غربی کرده است. لذا در این گزارش چنین عنوان شده که ایران با خرید سرویسهای هکری روسی، قدرت تهاجم سایبری خود را افزایش داده است و در سال ۲۰۱۳ اقدام به حملات هکری به زیرساختها و شرکتهای انرژی آمریکایی و اسرائیلی کرده است.

این موسسه صهیونیستی اینگونه نتیجهگیری کرده که با توجه به افزایش سریع قدرت جنگ سایبری ایران، اسرائیل و سایر کشورهای غربی باید برای حفظ برتریشان در عرصه فضای سایبری فعالیت خود را دوچندان کنند.

بنی گنتز رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز بر ضرورت افزایش قدرت این رژیم در عرصه فضای سایبری تاکید کرده چرا که معتقد است فضای سایبری برای امنیت ملی اسرائیل، بسیار حیاتی است. او گفته است: «اسرائیل باید در عرصه فضای سایبری، به سطح ابرقدرتی برسد.»

نظر شما
پربیننده ها