نماینده ولی فقیه در استان یزد:

ساماندهی مسائل فرهنگی نیازمند عزم ملی و حرکت جهادی است

امام جمعه یزد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" گفت: برای ساماندهی مسائل فرهنگی نیازمند عزم ملی و حرکت جهادی هستیم.
کد خبر: ۱۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ - 11April 2014

ساماندهی مسائل فرهنگی نیازمند عزم ملی و حرکت جهادی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، آیتالله محمدرضا ناصری در گردهمایی نخبگان فرهنگی استان یزد و آیین افتتاح ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دارالعباده یزد اظهار داشت: امسال رهبری مسئله فرهنگ را مطرح کردند و این نامگذاری وظیفه و مسئولیت همه ما را سنگینتر کرده است به همین دلیل باید با عزم ملی و حرکت جهادی باید به پیش برویم.

وی بیان کرد: در مقبال دشمنان اسلام و منافقان باید هرچه بهتر، قویتر و جدیتر و جامعتر در مسائل حفظ انقلاب، عزت و جلال اسلامی بکوشیم و همه آحاد ملت باید در این مسیر قدم بردارند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: لازمه این کار، آگاهی و اطلاعرسانی به همه مردم و پیروان ولایت است.

ناصری خاطرنشان کرد: دشمنان، مکتب اهل بیت (ع) و ولایت را هدف گرفتهاند زیرا با ملت ایران با تأسی از اهل بیت (ع) و پیروی از ولایت، در مسیر حق و حقیقت پیش میروند و این به نفع دشمنان اسلام نیست.

وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم از حریم ولایت دفاع کنیم و حرکتهای فرهنگی، آگاهی دهنده و سازنده باید بیش از گذشته در این مسیر انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد عنوان کرد: وظیفه داریم حرکتهای فرهنگی را گسترش دهیم تا جوانان، نوجوانان و مردم، در راه دفاع از ولایت ایستادگی داشته باشند و فریب تبلیغات سوء دشمن را نخورند.

وی، احساس مسئولیت در میان جوانان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) را بسیار مهم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: باید با سعه صدر و اخلاق نیکو، بتوانیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه مورخان با تجزیه و تحلیل علل پیشرفت اسلام دریافتهاند که این پیشرفتها به دلیل خلق و خوی پیامبر اسلام (ص) است، اظهار داشت: بشاش بودن و سعه صدر و ملایمت پیامبر بزرگوار اسلام، حضرت محمد (ص) سبب جلب و جذب مردم به اسلام و پیشرفت اسلام در جهان شده است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه بعد از پیامبر اسلام (ص)، این حرکت متوقف شد که علت آن، اخلاق و رفتار و خلق حاکمان بود.

امام جمعه یزد با تشریح سعه صدر پیامبر اسلام (ص) و درخواست سعه صدری که سایر پیامبران از جمله حضرت موسی (ع) از خداوند متعال داشتند، عنوان کرد: حرکت فرهنگی باید بر پایه سعه صدر باشد.

وی تصریح کرد: برای کار فرهنگی باید پیرو اخلاق نیکو و ملایمت و صبر پیامبر اکرم (ص) باشیم تا بتوانیم در مقابل دشمن بایستیم و این روش و الگویی برای مردم جهان باشد که بتوانند در مقابل آنچه غیر از مسیر حق است، ایستادگی کنند.

حجتالاسلام نجیمی، دبیر جبهه فرهنگی یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه استکبار با همه قوا در مقابل ما ایستاده است و در ابعاد مختلف کار میکند، خاطرنشان کرد: بنا داریم بین مجموعههای کانونهای مساجد و هیئتهای مذهبی، فرهنگی و هنری اتصال برقرار کنیم و به یاری یکدیگر، لبخند رضایت بر لبان حضرت مهدی (عج) بنشانیم.

در پایان این مراسم، ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دارالعباده یزد افتتاح شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار