معاون اول قوه قضائیه در مشهد مقدس:

شهید صیاد شیرازی با تأسی از حضرت فاطمه(س) مدافع راستین ولایت بود

معاون اول قوه قضائیه گفت: شهید صیاد شیرازی عاشق دین مبین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، دشمن شناس و دشمن ستیز و اهل مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان بود.
کد خبر: ۱۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ - 11April 2014

شهید صیاد شیرازی با تأسی از حضرت فاطمه(س) مدافع راستین ولایت بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پنجمین گردهمایی بزرگ فاطمیون و همچنین مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با هدف زنده نگهداشتن و بزرگداشت یاد و خاطره و معارف حضرت فاطمه زهرا(س) و نقش هیئتهای عزاداری در تبیین آن و گرامیداشت آن شهید والامقام و با حضور معاون اول قوه قضائیه، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای شورای هیئت مذهبی استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) مشهد مقدس برگزار شد.
 
در این همایش حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه در سخنانی اظهار کرد: دفاع از جریان ولایت و امامت، هدایت انسان و حفظ رسالت رسول و ولایت و دفاع از ولی امر مسلمین مأموریت مهم حضرت صدیقه طاهره(س) از سوی پروردگار متعال بود و از این بانوی بزرگوار میتوان به عنوان بهترین الگوی جهان بشریت یاد کرد و ما شیعیان باید سبک زندگی خود را از آن حضرت بیاموزیم.
 
وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی بیان کرد: آن شهید عاشق دین مبین اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، دشمن شناس و دشمن ستیز و اهل مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان بود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در شرایطی که معاندان در دوران دفاع مقدس به دنبال ایجاد جدایی در بین نیروهای مسلح کشورمان بودند، شهید صیاد شیرازی حلقه وصل و ارتباط عمیق بین ارتش و سپاه بود و به راستی یک ارتشی در مجموعه سپاه و یک سپاهی در مجموعه ارتش بود و این ظرفیت بالای اعتقادی را در مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) آموخت و مهمترین دغدغه اش حفظ دین مبین اسلام و ولایت فقیه و گسترش ارزشهای اسلامی بود.
 
رئیسی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی به عنوان امیر دلاور نظام جمهوری اسلامی به دلیل تأثیرگذاری بسیارش در دفاع از سرحدات میهن اسلامی و آرمانهای انقلاب و مقابله با متجاوزین بعثی و دشمنان به دست خبیث ترین و بدترین افراد به شهادت رسید.
 
وی تصریح کرد: امروز ارتش باید به دلیل داشتن چهرههایی نظیر صیاد شیرازی به خود ببالد و اکنون نیروهای مسلح کشورمان بیش از هر زمان دیگری دارای توان و اقتدار و صلابت بی مثال هستند و این اقتدار عامل عزت و سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
 
معاون اول قوه قضائیه افزود: امروز به دلیل پایبندی نظام جمهوری اسلامی و ملت ما به ارزشهای معنوی و اسلامی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و به خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) دشمنان با ترفندها و تحریم ها و صدور قطعنامه های متعدد درصدد مقابله با این نظام هستند و ملت ایران در مقابل این تهدیدها و تطمیع ها دست از ارزشهای دینی خود بر نمی دارند.
 
شهید صیاد شیرازی طلایه دار وحدت و هماهنگی میان نیروهای مسلح در جنگ تحمیلی بود

 
در ابتدای این مراسم هم امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی فرمانده ارشد قرارگاه عملیاتی ارتش در منطقه شمال شرق کشور در سخنانی از سپهبد شهید صیاد شیرازی به عنوان یک قهرمان و افتخار ملی یاد کرد و گفت: این شهید با برخورداری از خصوصیات مهمی نظیر ولایت داری و ایثارگری، استقامت و شهامت و شهادت طلبی و تخصص و دانش و انضباط نظامی سرمنشاء رشادتهای زیادی در دفاع از سرحدات کشور در دوران دفاع مقدس بود.
 
وی افزود: شهید صیاد شیرازی عامل مهم و طلایه دار وحدت و هماهنگی بین نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه در هشت سال جنگ تحمیلی بود و وحدت و همدلی سرمنشاء پیروزی و موفقیت های عملیات های مختلف و شکست دشمنان و پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

نظر شما
پربیننده ها