احتمال وقوع فاجعه انسانی؛

نیروگاه هسته‌ای "دیمونا" تهدیدی جدی برای فلسطینیان

معاون رئیس بخش خاورمیانه در سازمان پزشکان بین المللی برای حمایت در مقابل جنگ هسته‌ای، نسبت به خطرات نیروگاه "دیمونا" و وقوع فاجعه بزرگی که جان فلسطینیان را تهدید می‌کند، هشدار داد.
کد خبر: ۱۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷ - 12April 2014

نیروگاه هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری معا، "محمود سعاده" معاون رئیس بخش خاورمیانه در سازمان پزشکان بین المللی، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نتیجه استمرار تشعشعات هستهای از نیروگاه "دیمونا" هشدار داد.

وی گفت: آلودگی تشعشعات هستهای مساحت وسیعی از جنوب فلسطین تا شمال آن را دربر میگیرد و باعث افزایش بیماری به خصوص سرطان شده است به طوریکه از میان هر سه نفر، یک نفر به بیماری سرطان مبتلاست و علاوه بر آن تغییراتی در نسل جدید فلسطین و ژنهای آنها بوجود آمده و نتیجه آن نابودی حواس پنجگانه است به گونهای که حدود ۳۰ مورد در جنوب فلسطین وجود دارد که فاقد حس هستند. علاوه بر آن تولد کودکان ناقص الخلقه و مبتلا به ناهنجاریهای مادرزادی از دیگر عوارض این تشعشعات است.

به گفته وی یک کودک فلسطینی ۱۱ ساله مبتلا به سرطان قلب است در حالی که این بیماری در سطح جهان نادر بوده و از بین ۱۰۰ میلیون نفر، یک نفر در جهان به این بیماری مبتلا میشود و همین امر نیز بیانگر خطرات تشعشعات هستهای بر سلامت فلسطینیان است.

"سعاده" در ادامه اظهار کرد که پژوهشهای یک کمیته فنلاندی فاش کرد که ۹۵ درصد هوای آزاد در جنوب فلسطین، آلوده به تشعشعات هستهای است.

وی همچنین گفت که تشکیلات خودگردان باید از دفن زبالههای هستهای در مناطق کرانه باختری ممانعت کنند.

سعاده در ادامه نابودی نیروگاه هستهای "دیمونا" را خواستار شد و تصریح کرد که عمر فرضی این نیروگاه از دهه هشتاد قرن گذشته به پایان رسیده است و از اروپاییها و اسرائیلیها میخواهیم که با واقعیت کنونی آلودگی تشعشعات هستهای به گونه دیگری برخورد کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار