آیت‏‌‏الله علوی‌گرگانی:

نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است

استاد حوزه علمیه قم گفت: نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است و ملاک ما کثرت طرف مقابل نیست بلکه آنچه از طرف خدا و رسول (ص) برایمان نازل شده معیار عمل است.
کد خبر: ۱۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰ - 13April 2014

نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "سید محمدعلی علویگرگانی" امروز در جمع گروهی از دانشجویان مرکز آموزش پاسداری امام حسین(ع) با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: خداوند به پیامبرش میگوید به مردم بگو آیا کسانی را که به دستورات من عمل میکنند با کسانی که متخلف هستند یکسان میشمارند؟

وی افزود: ۲ دسته انسان در برابر فرامین الهی وجود دارند؛ گروهی که اهل عمل و اطاعت بوده و هر آنچه از جانب خداست و پیامبر (ص) آورده میپذیرند و گروهی دیگر که اهل خیانت و تقلب بوده و بر اساس دستورات الهی عمل نمیکنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسانها از کارهای یکدیگر و نیتهای دیگران آگاه نیستند و این امر در قضاوت آنها تاثیر میگذارد، عنوان کرد: اگر تخلف و گناه را به چشم خود ببینیم یا اینکه آثاری مبنی بر آن وجود داشته باشد آنگاه میتوانیم میان خوبان و بدان تفاوت قائل شویم، چراکه حجابهایی در این دنیا پیش چشم ما قرار دارد.

وی ادامه داد: خداوند بر همه اعمال و نیتهای بندگانش آگاه است و علم غیب دارد و نیز اسرار انسانها را میداند به همین دلیل قضاوت او کاملاً صحیح است.

آیتالله علویگرگانی خاطرنشان کرد: اطاعت از خداوند، پیامبر اکرم (ص) و ولی امر انسان را به سعادت میرساند و عقیده داریم شیعه ۱۲ امامی که این چنین است بر حق خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند از انسانها میپرسد آیا این ۲ گروه را مساوی میشمارید یا خیر گفت: برادر امام رضا (ع) فردی خلافکار بود؛ روزی گفت چون از اولاد پیامبر (ص) هستیم به دوزخ نخواهیم رفت و امام رضا (ع) در آن هنگام از وی سئوالی پرسید که موجب تحولش شد.

وی عنوان کرد: امام رضا (ع) از برادرش پرسید آیا پدرمان امام موسیکاظم (ع) که همواره اطاعت خدا را به جا میآورد و هیچ خلافی نداشت و تو که هرگونه گناهی را انجام میدهی با هم به بهشت میروید؟ و در این صورت برد با چه کسی است؟ در این هنگام برادرش دریافت که اشتباه از جانب اوست و سید بودن و انتساب به نسل پیامبر (ص) نمیتواند متضمن ورود به بهشت باشد.

آیتالله علویگرگانی با بیان اینکه سرنوشت انسان در گرو عمل اوست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر مسلمانان را غیرشیعیان تشکیل میدهند ولی این امر موجب نمیشود کثرت آنها نظر ما را نسبت به حقانیت شیعه تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نجات بشر در گرو پذیرش ولایت است و ملاک ما کثرت طرف مقابل نیست، بلکه آنچه از طرف خدا و رسول (ص) برایمان نازل شده معیار عمل است.

نظر شما
پربیننده ها