فرمانده ارشد آجا در فارس و کهگیلویه و بویر احمد:

مهم‌ترین وظیفه ارتش ارتقا آمادگی رزمی و بازدارندگی از تهدیدات است

فرمانده ارشد ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد ارتقا آمادگی رزمی و بازدارندگی از تهدید را نخستین وظیفه ارتش در زمان صلح عنوان کرد و گفت: توانایی لازم برای پاسخگویی سریع به تهدیدات و اثبات آمادگی رزمی لازمه انجام این وظیفه است.
کد خبر: ۱۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳ - 15April 2014

مهم‌ترین وظیفه ارتش ارتقا آمادگی رزمی و بازدارندگی از تهدیدات است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "حسین محمدی" امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در دنیای امروز نقش ارتباطات و رسانهها در انعکاس مسائل جامعه بیبدیل است، اظهار کرد: اطلاعرسانی به موقع برای تصمیمگیری مسئولان برای مسائل مختلف امری بدیهی است.

سرتیپ محمدی با بیان اینکه نقش و رسالت نیروهای مسلح در هر جامعه تولید امنیت پایدار در جامعه است و امنیت در هر جامعهای اساسیترین مولفه هر جامعه است، افزود: امنیت شرایط و فضای حاکم بر یک جامعه است که و در سایه آن منافع ملی از تهدیدات داخلی و خارجی حفظ میشود.

فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهکیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تهدید وضعیتی است که منافع حیاتی کشور شامل تمامیت ارضی، استقلال، حاکمیت سیاسی و هنجارهای جامعه را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۴۳ قانون اساسی حفظ حدود مرزهای کشور به عهده ارتش است، افزود: کار ویژه ارتش حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور است.

سرتیپ محمدی با بیان اینکه یک نیروی نظامی باید از تجهیزات، ملزومات و تکنولوژی لازم برخوردار باشد تصریح کرد: شعار باید با شعور همراه باشد و باید از شعاری بودن بپرهیزیم.

وی افزود: ایران در دوران دفاع مقدس برای کوچکترین وسایل خود نیازمند کشورهای خارجی بودیم اما اکنون با تولید انواع سلاحها به هیچ کشوری وابسته نیستیم و این مهمترین گام ارتش است.

فرمانده ارشد آجا در فارس و کهکیلویه و بویر احمد افزود: ارتش برای انجام رسالت خود نیازمند نیروی انسانی دارای دانش فنی، تجربه، تخصص و تعهد است.

وی با اشاره به خدمات ارتش در دوران پیش از انقلاب افزود: برخلاف تصور عامه ارتش پیش از پیروزی انقلاب نیز نقش اساسی در تعیین امنیت جامعه بر عهده داشت.

سرتیپ محمدی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، در دوران دفاع مقدس ارتش نقش اساسی داشته و ۴۸ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز تقدیم کشور کرده، افزود: با وجود اینکه ۳۰ کشور قوی دنیا به عراق کمک مادی و غیر مادی میکردند، ارتش اجازه نداد اهداف شوم آنها محقق شود.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت ارتش در زمان تهدید مشخص میشود، اظهار کرد: فعالیتهای ارتش در زمان صلح کمتر شناخته شده است.

فرمانده ارشد آجا در فارس و کهکیلویه و بویر احمد تصریح کرد: جامعه زمانی دارای امنیت پایدار است که در زمان صلح نیروها وظایف خود را خوب انجام داده و از شعارگرایی پرهیز کنند.

وی ارتقا آمادگی رزمی و بازدارندگی از تهدید را نخستین وظیفه ارتش در زمان صلح عنوان کرد و گفت: توانایی لازم برای پاسخگویی سریع به تهدیدات و اثبات آمادگی رزمی از لازمه انجام این وظیفه است.

فرمانده ارشد آجا در فارس و کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به بومیسازی صنعت دفاعی، خاطر نشان کرد: ما ساخت تانک و نفربر را بومی کرده و در ساخت بمب افکنها و هواپیماهای جنگی نیز خودکفا شدهایم.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۵ کشور تولید کننده زیردریایی است، افزود: هماکنون برد موشکهای بالستیک و شهاب ایران باعث ایجاد هراس در اسرائیل شده است.

سرتیپ محمدی اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب سالانه به هزاران نفر سرباز در بعد مسائل اجتماعی، قرآنی و کلاسهای مختلف بصیرتافزایی آموزش میدهد.

وی با بیان اینکه ارتش در حوادثی مثل سیل و زلزله پشتیبان مردم است، گفت: ارتش همیشه در مرز جنوب و غرب حضور فعال داشته و همه ساله مقدار زیادی از زمینهای آلوده به مین را پاکسازی میکند.

سرتیپ محمدی با بیان اینکه ارتش همیشه تهدیدات خارجی را رصد کرده و آنها را تحلیل و بررسی میکند، افزود: ارتش جمهوری اسلامی همیشه برای این نوع تهدیدات راهکارهایی میاندیشد.

وی با اظهار امیدورای از ایجاد زمینه مناسب برای تحقق شعار سال، گفت: یک مدیر جهادی لازم است تواناییهایی مثل ایمان، تعهد و ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی داشته باشد.

سرتیپ محمدی با بیان اینکه ارتش آماده تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: عملکرد هر ارگان وابسته به اراده و توانایی هر ارگان است.

وی با اشاره به اینکه انتقال مکان ارتش به درون شهر شیراز از تصمیمات مهم این نهاد است، افزود: تأخیر در این طرح به دلیل عدم آمادگی زیرساختهاست.

فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهکیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: هر یگان برای ارتقای دانش نظامی خود نیازمند رزمایش بوده و نیروهای مسلح ارتش در استان فارس نیز در روز سوم خرداد رزمایشی با نام آزادسازی خرمشهر را در منطقه نصرآباد اصفهان در برنامه کار خود دارند.

امیر سرتیپ محمدی با بیان اینکه برنامههای روز ارتش با دیدار نماینده ولی فقیه در استان آغاز میشود، افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار خانوادههای ایشان، تجلیل از جانبازان و بازنشستگان، برنامههای ورزشی، برگزاری راهپیمایی خانوادهای با اهدای جوایز، اجرای تیم سقوط آزاد با تجهیزات ساخت ارتش، محفل انس با قرآن در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و رژه روز ارتش ساعت ۸ و نیم روز شنبه در بلوار استقلال از دیگر برنامههای روز ارتش است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار