تشییع پیکر مطهر شهید علیزاده در جوین

پیکر مطهر شهید علیزاده با حضور مردم انقلابی شهرستان جوین تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ - 17April 2014

تشییع پیکر مطهر شهید علیزاده در جوین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پیکر شهید تازه تفحص شده جوینی شهید حسین علیزاده از مقابل مسجد ابوالفضلی شهرنقاب تا میدان امام حسین (ع) این شهر تشییع و پس از خواندن نماز در مرکز شهرستان جوین، پیکر شهید به زادگاهش روستای حاجی آباد حاج صفر جوین انتقال یافت.

رئیس بنیاد شهید جوین در این مراسم با اشاره به دفترچه خاطرات این شهید و زندگی نامهاش گفت: این شهید در خاطرات خود نوشته است:آرزو دارم تا در صحنه نبرد با دشمن بعثی اسیر شده و در اردوگاه اسرا،  افسران و نیروهای بعثی را به تمسخر بگیرم و حسرت یک بار اظهار پشیمانی از حضور پر افتخار خود در جبهه حق علیه باطل را در دل آنان بگذارم.

برادر شهید نیز که با پیکر برادر شهیدش پس از ۲۶ سال دیدار کرده بود طی مصاحبهای گفت: یکی از صحنه های جالب در این دیدار این بود که کارت دانش آموزی شهید با عنوان :« دانش آموز دبیرستان شهید چمران نقاب» هنوز بر تارک سینه این شهید در پیکرش می درخشید.

حسن علیزاده افزود: من این کارت را به عنوان سند افتخار نگه می دارم تا در طول تاریخ بماند که در دفاع مقدس کشور ما دانش آموزان این کشور  نیز در دفاع از حق و میهن حضور داشتند.

پیکر این شهید در جوار امام زاده اسماعیل و در مزار شهدای روستای کلاته میمری جوین در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد

شهیدحسین علیزاده درسال۱۳۴۶ درروستای کلاته میمری از توابع شهرستان جوین درخانوادهای متدّین ومذهبی متولد شد.

تحصیلات ابتدایی وراهنمایی را در زادگاه خود سپری کردو دوران دبیرستان را در رشته علوم تجربی در دبیرستان شهید چمران نقاب ادامه دادکه به ندای رهبر کبیرانقلاب(ره ) لبیک گفت وقدم به جبهه های حق علیه باطل نهادو همزمان تحصیلات دبیرستان خود را در مجتمع رزمندگان سبزوار نیز ادامه می داد.

شهید علاقه زیادی به همنشینی با افراد باتجربه ، دنیا دیده داشت و همچنین جاذبه ای داشت که جوانان را به خود جذب می کرد. کودکان فامیل وی را الگوی خود می دانستند. به گفته یکی از هم خوابگاهیهایش درآخرین ماههای زندگی، وقتی مشغول تحصیل در پایه چهارم دبییرستان درمجتمع رزمندگان بود، نیمه شبها پس از خوابیدن همه، اشک ریزان شروع به تلاوت آهسته و زیرلب قرآن می کرد. وی همچنین زیاد خواب می دید که اسیر شده و در صف اسراء دشمن را مسخره می کند.

شهید علیزاده برای چند بار بود که در جبهه های حق علیه باطل شرکت کرد ، تا اینکه بالاخره درآخرین اعزام خود که در واحد تخریب لشکر ۵ نصر شجاعانه مشغول خدمت بود. در تاریخ 1367/4/4در جزیره مجنون در حمله شیمیائی دشمن مفقودالاثرشد که به تازگی پیکر مطهرش تفحص، و به زادگاهش بازگشت.

نظر شما
پربیننده ها