حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی:

نقش امام(ره) در ارتقا جایگاه اجتماعی زنان انکارناپذیر است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: نقشی که زنان جامعه ایران در اثر تعلیمات و هدایت‌های امام راحل دارند غیرقابل انکار بوده و این حضور فعال و موثر بانوان در عرصه‌های علمی به برکت حاکمیت اسلام بدست آمده است.
کد خبر: ۱۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ - 19April 2014

نقش امام(ره) در ارتقا جایگاه اجتماعی زنان انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "محمد محمدی گلپایگانی" در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید جامعه الزهرا(س) با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امابیها(س) و امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) الگوی تام و مصداق بارز اطاعتپذیری و ولایتپذیری هستند.

وی با اشاره به سالروز تولد امام راحل افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی کسی است که حق بزرگی بر گردن ما به ویژه طلاب علوم دینی و جامعه بانوان دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید براینکه نقشی که زنان جامعه ایران در اثر تعلیمات و هدایتهای امام راحل دارند غیرقابل انکار است، تصریح کرد: خدمات جامعه زنان ایرانی در طول ۳۵ ساله پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دوران ۸ ساله جنگ تحمیلی فراموش نشدنی است.

حجتالاسلام محمدی گلپایگانی بیان کرد: در دوران ۸ ساله دفاع مقدس مادران بسیاری، فرزندانشان که حاصل همه عمرشان بود را راهی جبههها میکردند، این مادران از جان فرزندانشان سیر نشده بودند، بلکه ایمان و اعتقاد قلبی به این نظام و انقلاب داشتند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حضور زنان در عرصههای مختلف خاطرنشان کرد: حضور فعال و موثر بانوان در عرصههای علمی به برکت حاکمیت اسلام بدست آمده و این از افتخارات نظام جمهوری است.

وی گفت: به برکت اسلام و رهبری امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم از این استعداد خدادادی زنان در عرصههای مختلف علمی و دینی در کشور استفاده کنیم.

حجتالاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در سال ۶۳ دستور تشکیل مجموعه جامعه الزهرا(س) را صادر کردند، تصریح کرد: امام(ره) با بینش عمیق خود آیندهای را برای این مجموعه ترسیم کردند، چرا که ایشان میدانستند که این مجموعه تا چه اندازه میتواند در هدایت مردم و جامعه زنان نقش مهمی داشته باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به جایگاه ویژه جامعه الزهرا(س) در میان مجموعه فعالیتهای حوزههای علمیه خواهران افزود: امیدواریم که در مدیریت جدید مجموعه جامعه الزهرا(س) نیز این پیشرفتها را بیشتر از گذشته دنبال کند چرا که رهبر معظم انقلاب عنایت و توجه ویژهای به این مجموعه دارند.

حجتالاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب در راستای تولید علم بومی گفت: اینکه امروز جمهوری اسلامی در بسیاری از علوم به ویژه هستهای، نانو، سلولهای بنیادی و... توانسته موفق شود و به درجه خودکایی برسد به خاطر زحمات روز افزون مقام معظم رهبری و حمایتهای مردم است.

وی با اشاره به اینکه سلام رهبر معظم انقلاب را به مجموعه جامعه الزهرا(س) میرسانم، اظهار کرد: سلام شما را نیز متقابلا به رهبر عزیزمان میرسانم و به درخواست طلاب مجموعه جامعه الزهرا(س)، تلاش میکنیم تا در یکی از سفرهای غیر رسمی، مقام معظم رهبری از مجموعه جامعه الزهرا(س) بازدید کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار