طراحی و ساخت متروی مشهد و تبریز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)

پروژه طراحی و ساخت قطار شهری کلانشهرهای مشهد و تبریز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳ - 21April 2014

طراحی و ساخت متروی مشهد و تبریز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص)، پروژه طراحی و ساخت خط ۲ قطار شهری تبریز از پروژههای قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) در استان آذربایجان شرقی است که با هدف کاهش ترافیک در این شهر در حال اجراست.

خط ۲ قطار شهری تبریز که به صورت حفاری مکانیزه با دستگاه TBM توسط قرب قائم(عج) از ردههای این قرارگاه در حال اجرا است، بیش از ۲۲ کیلومتر طول دارد و ۲۰ ایستگاه دارد.

خط ۲ قطار شهری تبریز با ظرفیت جابهجایی ۴۰۰ هزار مسافر در روز، از محدوده زمینهای قراملک (کارخانه کود آلی) شروع شده، از خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) عبور کرده و پس از عبور از خیابان قدس، سه راه امین و میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و سپس به سمت سه راهی ولیعصر(عج) و میدان استاد معین ادامه مسیر داده و در نهایت در میدان بسیج خاتمه مییابد.

اجرای پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد مقدس توسط قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص)

با اجرای پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد مقدس امکان جابهجایی مسافران با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار نفر در ساعت فراهم میشود و بار ترافیکی این شهر کاهش خواهد یافت.

پروژه طراحی و ساخت خط ۲ قطار شهری مشهد از پروژههای قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در استان خراسان رضوی است که با هدف اتصال شمال شرق به جنوب شهر مشهد مقدس و کاهش ترافیک در این شهر توسط قرب قائم (عج) در حال اجراست.

خط ۲ قطار شهری مشهد که تاکنون حفاری بیش از هفت هزار و ۵۰۰ متر از مسیر ۱۴ کیلومتری آن به پایان رسیده است قرار است در اواسط سال ۹۴ به بهرهبرداری برسد.

مسیر این خط به طول ۱۴ کیلومتر از انتهای خیابان شیخ طبرسی شمالی شروع میشود و در ادامه پس از قطع بزرگراه بسیج به سمت میدان راهآهن و به میدان شهدا ادامه مسیر میدهد و سپس با عبور از میدان سعدی و میدان تقیآباد ضمن عبور از خط ۱ با عبور از پارک کوهسنگی و میدان فضل بن شاذان در انتهای بلوار شهید فکوری پایان خواهد یافت.

بررسیهای صورت گرفته حاکی از آن است که در شهر مشهد مقدس در استان خراسان رضوی روزانه ۵ میلیون نفر جابهجا میشوند که پیشبینی میشود این میزان طی ۱۰ سال آینده به بیش از ۸ میلیون نفر برسد؛ از این رو، توسعه خطوط ریلی برای کمشدن مشکل ترافیک و نیز آلودگی هوا در چنین شهری بسیار مؤثر است و قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) نیز به همین منظور و با هدف ایجاد امکان جابهجایی مسافران با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار نفر در ساعت پروژه خط ۲ قطار شهری مشهد را در دست اجرا دارد.

نظر شما
پربیننده ها