امیر کاظمی در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

اعزام 130 راوی به مناطق عملیاتی/ حمایت سازمان ایثارگران نزاجا از آثار جانبازان

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش گفت: امسال پذیرای حدود 200 هزار زائر در سه منطقه عملیاتی چذابه، دهلاویه و شهدای رمضان بودیم.
کد خبر: ۱۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶ - 24April 2014

اعزام 130 راوی به مناطق عملیاتی/ حمایت سازمان ایثارگران نزاجا از آثار جانبازان

امیر "داود کاظمی” رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، در خصوص وظایف این سازمان اظهار کرد: ساماندهی وضعیت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، معرفی جانبازان به شورای پزشکی نزاجا، برگزاری یادواره های شهدا، سرکشی و دیدار از خانواده های شهدا و جانبازان، برپایی اردوهای تفریحی برای تمامی این بزرگواران، برگزاری مسابقات ورزش مختلف برای جانبازان مانند مسابقات ویلچر رانی و پیگیری مشکلات خانواده شهدا از وظایف این سازمان است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش بیش از ۶۰۰ جانباز قطع نخاعی دارد، اظهار کرد: بخشی از این جانبازان در ۴ آسایشگاه امام خمینی، بقیهالله، ثارالله و شهید بهشتی و بخش دیگر در کنار خانوادههای خود می باشند که سازمان ایثارگران به عنوان خادمین این جامعه ایثارگر متولی پیگیری امور وام، بهداشت و درمان و مسکن و … این جانبازان بوده و در این مورد تعامل خوبی با بنیاد شهید دارد.


امیر کاظمی در ادامه تصریح کرد: بخش دیگری از وظایف سازمان ایثارگران نزاجا حفظ آثار در خصوص مستند سازی تاریخ 8 سال دفاع مقدس است، بحث راهیان نور و تربیت راویان و اعزام آن ها به مناطق عملیاتی، گردآوری وصیت نامه شهدا از دیگرفعالیت های این سازمان به شمار می آید.


وی ادامه داد: در اسفند ماه سال گذشته 130 راوی  توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی سازمان حفظ آثار آجا، در  یک دوره تحت عنوان بصیرت در شهرستان قم، به مدت یک هفته آموزش داده شدند و به مناطق عملیاتی اعزام و در یادمان هایی که در اختیار ارتش قرار دارد در خدمت زائران به روایت اتفاقات صورت گرفته در 8 سال دفاع مقدس پرداختند.


رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش اذعان کرد: امسال  پذیرای غالب بر 200 هزار زائر در سه منطقه عملیاتی چذابه، دهلاویه و شهدای رمضان بودیم.


امیر کاظمی در خصوص شهدای ارتش و نزاجا تشریح کرد: بخشی از جانبازان بزرگوار ما با درصد بالای از کارافتادگی به درجه رفیع  شهادت می رسند و روز به روز به تعداد شهدای ارتش اضافه می شود، به همین دلیل هیچ وقت نمی توانیم آمار مطلقی را ارائه دهیم، در طول 8 سال دفاع مقدس، نزاجا بیشترین شهدا را در ارتش تقدیم  نظام کرده است که قریب به 47 هزار از شهدای ارتش مربوط به نیروی زمینی ارتش است.


وی افزود: در نمایشگاه کتاب که در اردیبهشت ماه سال جاری و نمایشگاهی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهند شد حضوری فعال خواهیم داشت.


امیر کاظمی اظهار کرد: تعدادی از رزمندگان ما حضوری فعال داشتند اما به دلایل مختلف نتوانسته اند شغل مناسبی در اجتماع داشته باشند ما در صدد این هستیم که  مشکلات این بزرگواران را نیز حل کنیم.


رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش در پایان  خاطرنشان کرد: این سازمان با حمایت ویژه فرماندهی نیرو، آماده حمایت و نشر آثار جانبازان و خانواده شهدا در حوزه انقلاب، دفاع مقدس بوده و با توجه به اعتبارات و مقدورات خود از تمامی این آثار پشتیبانی میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار