فرمانده سپاه مازندران عنوان کرد

مدیریت جهادی راهبرد سپاه در مقابله با تهدیدات نرم دشمن

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: مدیریت جهادی راهبرد سپاه در مقابله با تهدیدات نرم دشمن است.
کد خبر: ۱۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ - 23April 2014

مدیریت جهادی راهبرد سپاه در مقابله با تهدیدات نرم دشمن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "سید محمدتقی شاهچراغی" فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: دور اندیشی و ژرف نگری امام راحل با توجه به نگاه الهی ایشان در اوائل انقلاب سبب شد تا آن حضرت دستور تشکیل نهاد انقلابی به نام سپاه پاسداران را بدهد.

آینده نگری امام(ره) باعث تشکیل سپاه شد

سردار شاهچراغی با تاکید بر اینکه آینده نگری حضرت امام(ره) سبب ایجاد نهادی به نام سپاه شد، اظهار کرد: در کلام امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و همچنین در قانون اساسی وظایف سپاه کاملا تعریف شده است و مسئولیت سپاه دفاع و حفظ دستاورهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای سپاه در تمامی عرصههای مختلف متبلور شده، بیان داشت: هر جایی که برای حفظ دستاوردهای ارزشهای انقلاب اسلامی سپاه باید حضور داشته باشد، سپاه در آنجا حضوری جدی پیدا میکند.

سپاه چند بعدی است

فرمانده سپاه کربلای مازندران، سپاه را نهادی چند بعدی دانست و تصریح کرد: سپاه یک نهاد پویا و زنده متشکل از نیروهای انقلابی، مومن و متعهد در خدمت مردم و دولت است.

وی با وجود نظامی بودن هویت ظاهری سپاه افزود: این نیروی عظیم انسانی در مقطعی که مورد نیاز باشد به یک نیروی فرهنگی مبدل شده و کمک رسان مردم در حوزههای مختلف است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در نبرد سخت سپاه با تمام توان به میدان آمد و با تشکیل بسیج مردمی توانست به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کند.

رسالت سپاه حفظ دستاورهای انقلاب اسلامی

وی سپاه را رسالت محور خواند و ادامه داد: رسالت سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و همچنین این نهاد مسئولیت محور میباشد و مسئولیتش هم دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به شعار سال و سخنان رهبر معظم انقلاب در مسائل فرهنگی، اظهار کرد: سپاه در این مسیر علاوه بر دستاوردهای نظامی و علمی، آمادگی خود را برای بالا بردن در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی و ضربه زدن به دشمن بالا برده است.

سپاه یک نهاد تمام عیار فرهنگی

سردار شاهچراغی سپاه را یک نهاد تمام عیار فرهنگی معرفی کرد و تصریح کرد: سپاه در دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی هم مسیر با ملت بزرگ ایران بوده و در این مسیر هم اقدامات چشمگیری را در زمینههای فرهنگی انجام داد.

وی به یکی از اقدامات فرهنگی سپاه اشاره کرد و افزود: شجره طیبه صالحین مجموعه عظیم نیروی انسانی است و با سرلوحه قرار دادن اخلاق اسلامی توانسته به تربیت نیروهای انقلابی و مومن بپردازد.

اقتصاد مقاومتی راه مقابله با جنگ اقتصادی

فرمانده سپاه کربلای مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به حضور سپاه در عرصههای سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با توجه به جنگ اقتصادی که کشور با آن مواجه است این نهاد با حضور در عرصههای مختلف اقتصادی از جمله تولید داخلی، اشتغالزایی از ظرفیت بسیج برای مقابله با دشمن به میدان آمده است.

سردار شاهچراغی با اشاره به اجرای پروژههای بزرگی که دولت مسئولیت آن را به سپاه داده ادامه داد: سپاه با داشتن نیرویهای توانمند در عرصههای مختلف به کمک دولت آمده و توانسته در پروژههای مهم نقش آفرینی کند.

این مقام مسئول خدمت به مردم در مناطق محروم را وظیفه دیگر سپاه دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج در هر مقطعی از زمان که نیاز باشد در قالب اردوهای جهادی دانشجویی و دانش آموزی به این مناطق اعزام میشوند و به مردم خدمات رسانی میکنند.

سردار شاهچراغی همچنین مقابله با اشرار، قاچاقچیان مواد مخدر را وظیفه انسانی سپاه برشمرد و افزود: قاچافچیان مواد مخدر که به نیابت از غربیها و آمریکا با هدف ضربه زدن به کشور و نسل جوان دست به تولید و توزیع پخش مواد مخدر میزنند، سپاه همراه با مردم به مقابله با این قاچاقیان وارد عمل شده.

مدیریت جهادی راهبرد سپاه در مقابله با تهدیدات نرم دشمن

وی در پایان راهبرد سپاه در مقابل تهدیدات نرم دشمن را متناسب با زمان عنوان کرد و تاکید کرد: امروزه با مدیریت جهادی در اقتصاد و فرهنگ میتوان قدم برداشت که سپاه توانست با تجریبات جهادی در دفاع مقدس حتی در اقصی نقاط جهان با صدور انقلاب اسلامی و دفاع از ارزشهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم جهان اعم از شیعه، سنی و غیر مسلمان اقدامات شایانی انجام دهد و امروز شما شاهد تبلور بیداری اسلامی در جهان هستید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار