حجت‌الاسلام والمسلمین تویسرکانی:

حفظ وحدت و استقامت در دوران تحریم امری ضروری است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: مسئولین و مردم باید توجه داشته باشند که امروز در دوران حساسی قرار گرفته ایم و حفظ وحدت و استقامت در این دوران امری ضروری است.
کد خبر: ۱۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲ - 29April 2014

حفظ وحدت و استقامت در دوران تحریم امری ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "محمد رضا تویسرکانی" مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه که صبح امروز در سالن همایشهای باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه ما در حال حاضر در مرحله استقامت به سر میبریم، اظهار کرد: در مراحل ایجاد تمدن اسلامی کشور ما دوران بصیرت و صداقت را سپری کرده و هماکنون در دوران استقامت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در چرخه منطقی و قرآنی، بصیرت به صداقت، صداقت به استقامت و استقامت به کمال میانجامد، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از افراد در مرحله بصیرت نظام را همراهی نکردند و برخی نیز در امتحان صداقت مردود شدند.

حجتالاسلام تویسرکانی با اشاره به حضور در دوران استقامت تاکید کرد: این دوران چند آفت و آسیب بزرگ دارد که اگر مورد توجه نخبگان و مسئولین قرار نگیرد، باید پذیرفت که در این عرصه دچار شکست میشویم.

حجتالاسلام تویسرکانی بیان کرد: اولین آفت دوران استقامت سستی و تنبلی و به تعبیر مقام معظم رهبری تنآسایی است، ایشان میفرمایند "هیچ ملتی با تنبلی و سستی به آسایش نرسیده است".

وی با بیان اینکه عامل سستی و تنبلی ترویج روحیه رفاهطلبی است، گفت: کسانی که رفاه را برای این دوران تجویز میکنند در پازل دشمن حرکت کرده و ناخودآگاه خواست دشمن را پیاده میکنند، در حالی که یک ملت مبارز هیچگاه از تحریم فرار نکرده و از آن استقبال میکند.

تویسرکانی افزود: کسانی که در رسانهها و سخنرانیها میگویند رفاه حق ملت ایران است، حرف حقی میزنند، بیتردید مردم انقلاب کردند تا به رفاه مادی و معنوی برسند، اما باید توجه داشته باشیم که دامن زدن به اینگونه مسائل در این دوران صحیح نیست.

وی تصریح کرد: یکی از دلایلی که غربیها را به پای میز مذاکره کشاند این است که اندکی شیرینی مذاکرات را در حوزه اقتصادی به ما بچشانند و ملت را از استقامت منصرف کنند.

حجتالاسلام تویسرکانی با بیان اینکه از شاخصهای گفتمانی در این دوران این است که ما باید نسبت به دشمن بدبین باشیم، خاطرنشان کرد: ما نباید به مذاکرهکنندگان خودمان بدبین باشیم. اگر کسی مذاکرهکنندگان ما را به عنوان غیرخودی تفسیر کند، خلاف گفتمان رهبر معظم انقلاب عمل کرده است. ما با همه وجود به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و به فرموده مقام معظم رهبری اینها بچههای انقلاب هستند. ولی تاکید میکنیم به دشمن اعتماد نداریم. دشمن شیرینی زندگی ما را نمیخواهد و آرمانی جز رنج ملت ایران ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، تفرقه، کینه و دشمنی را دومین آفت دوران استقامت دانست و تصریح کرد: ما در دروان استقامت به وحدت شیعه و سنی نیاز داریم، مقام معظم رهبری نیز چندی پیش در دیدار با مداحان این نکته را متذکر شدند.

وی افزود: امروز در میان ما شیعیان، عدهای به نام شیعیان تکفیری پیدا شدهاند. آنها شبکههای ماهواره مختلفی را با دلارهایی که از آمریکا میگیرند ایجد کردهاند و به اسم اهل بیت(ع)، به اختلاف بین شیعه و سنی دامن میزنند. تنها کسانی که از اختلاف بین شیعه و سنی سود میکنند، صهیونیستها هستند.

تویسرکانی با اشاره به تلاشهای ماموستا مجتهدی، امام جمعه فقید سنندج برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی اذعان کرد: اهل سنت ایران به نام مقام معظم رهبری سوگند میخورند و عاشقانه رهبری را دوست دارند. اهل سنت ایران در تبعیت از مقام معظم رهبری از برخی شیعیان مقیدتر هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اقدامات یک گروهک تفکیری را به پای همه اهل سنت کشور نوشت، گفت: مداح و سخنرانانی که به مقدسات اهل سنت توهین میکنند نیز در مسیر گفتمان رهبری نیستند. جبهه انقلاب اسلامی با وحدت بین شیعه، سنی و مسیحی در حال پیروزی در سوریه است. تکفیریها سر شیعیان را میبُرند و ما را تحریک میکنند که به برادران اهل سنت توهین کنیم، ولی ما اینکار را انجام نمیدهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: البته ما با اهل سنت اختلاف عقیدتی داریم، ولی این موضوع نباید به وحدت ما ضربه بزند.

وی با تاکید بر اینکه بُعد دیگر وحدت، حفظ اتحاد در داخل کشور است، افزود: متاسفانه عدهای دائما بذر بدبینی میپاشند.

تویسرکانی در این رابطه گفت: کسانی که با اندک اختلاف سیاسی، مخالف خود را تخریب میکنند و او را به آمریکا نسبت میدهند در مسیر ولایت حرکت نمیکنند.

وی در ادامه با بیان اینکه عدهای میگویند در مباحث سیاسی نمیتوانیم به سخنان مقام معظم رهبری گوش دهیم، چون ایشان کلیگویی میکنند، تصریح کرد: برخی میخواهند مرجعیت سیاسی را از رهبر معظم انقلاب بگیرند و افراد دیگری را عَلَم کنند، این در حالی است رهبری همیشه و در همه زمینهها صریح و صادق بودهاند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سومین آفت دوران استقامت ناامیدی است، اذعان کرد: عامل این موضوع نیز سیاهنمایی است. باید باور کنیم روز به روز جبهه باطل در حال ضعیف شدن و جبهه حق در حال طی کردن سیر تکاملی است. هرچند مشکلات زیادی در داخل وجود دارد و نمیتوان آنرا منکر شد، ولی مسیر ما رو به رشد است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار