فرمانده انتظامی استان مرکزی:

رسانه‌ها منبع آفرینش و پویایی فرهنگ هستند

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: اطلاع رسانی و همگن‌سازی اجتماعی مهمترین وظیفه رسانه در هدایت افکار عمومی، ساختن فرهنگ مردمی و ارتقاء یک فرهنگ پویاست.
کد خبر: ۱۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴ - 29April 2014

رسانه‌ها منبع آفرینش و پویایی فرهنگ هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "عزیزالله ملکی" فرمانده انتظامی استان مرکزی، رسانه را شاکلهای مهم در ارتقاء امنیت اجتماعی عنوان و تصریح کرد: رسانه با نوع کارکرد خود از دو بعد با موضوع امنیت دخیل است، از یک نگاه میزان فعالیت و روشنگری رسانه متاثر از میزان امنیت موجود در اجتماع است و از نگاهی دیگر روشنگری رسانه به عنوان یک ابزار کنترل اجتماعی است که میتواند در افزایش امنیت و استواری پایههای آن مفید باشد.

وی با اشاره به کارکرد امنیتساز رسانههای دیداری و نوشتاری ادامه داد: در جهان امروز رسانههای دیداری و نوشتاری، منابع عمده آفرینش و پویایی فرهنگ به شمار میروند و نقش آنها در جامعهپذیر کردن افراد، ایجاد یکپارچگی و هماهنگی اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ قانونگرایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ملکی در ادامه به تبیین قابلیتهای رسانه در کنترل و مراقبت از محیط، جامعهپذیری سیاسی و اجتماعی، ایجاد همبستگی بین اجزاء گوناگون جامعه، انتقال و پاسداشت ارزشهای دینی پرداخت و امنیت، کنترل اجتماعی، رسانه و روابط اثربخش آنها در پرتو قانون را مهمترین منابع اعتمادپذیری و مشارکتجویی شهروندان دانست.
 
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نقش مثبت رسانه در توسعه اطلاعرسانی و بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه، انعکاس واقعیات اجتماعی با هدف توسعه و پیشرفت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در جهان امروز، رسانههای جمعی با بر عهده داشتن نقش مهم انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی وظیفه مهمی در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری بر عهده دارند.
 
وی امنیت را در گرو فکر انسان و در سایه توسعه عملی عنوان و تصریح کرد: توسعه مفهومی کیفی است که از طریق فرایند فرهنگسازی و ایجاد هویت فرهنگی تحقق مییابد و در این حوزه ایجاد مشارکت و تبادل افکار میان مردم یک جامعه با فرهنگهای متفاوت به کمک رسانهها میتواند موجب تقویت وحدت ملی شود.
 
ملکی در پایان با تاکید بر تعاملات مجموعه انتظامی استان و اصحاب رسانه، تحکیم و تعمیق پیوندهای مذهبی، ملی، فرهنگی و پایداری توسعه و در نتیجه تقویت امنیت اجتماعی در یک نظام هماهنگ رسانهای را از کارکردهای مثبت و بسیار مهم اصحاب قلم در ایجاد نظم و امنیت عمومی برشمرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار