حسین یکتا:

جبهه فرهنگی سیاهی لشکر نمی‌خواهد

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیاء گفت: ما به دنبال سیاهی لشکر نیستیم چراکه به اندازه کافی سیاهی لشکرهای زیادی را در گزارش‌ها، شاخص‌ها و نمودارها برای گرفتن بودجه دیده‌ایم.
کد خبر: ۱۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ - 04May 2014

جبهه فرهنگی سیاهی لشکر نمی‌خواهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور،حاج حسین یکتا مسئول قرارگاه فرهنگی خاتمالاوصیاء شب گذشته در نشست فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه دشمن با جنگ همهجانبه فرهنگی قصد از بین بردن نظام را دارد، اظهار داشت: در این مسیر باید بسیجیوار وارد عرصه شده و ریشه تهاجم دشمن را خشکاند.توجه به خودسازی در این مسیر حرف اول را میزند چراکه توجه به این مهم مسیر را برای دستیابی به اهداف معنوی و الهی هموار میکند.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: باید مانند شهدا دفترچه مراقبه، محاسبه و مواخذه را در زندگی خود باز نگه داریم تا با این رویکرد و هموار شدن مسیر خودسازی به مقام خلیفة اللهی برسیم.

وی افزود: شهدا با این رویکرد توانستند کشور را از دست استکبار نجات داده و راه هدایت را بر ما باز کنند.

یکتا تصرف قلوب و عقول را کاری دشوارتر از تصرف یک سنگر دانست و گفت: فعالان فرهنگی باید خودسازی قویتری را در برنامه زندگی خود داشته باشند تا بتوانند ضمن مقابله با اهداف دشمن در بعد جنگ نرم، جوانان را به سوی خود جذب کنند.

وی با بیان اینکه شهدا در مسیر خودسازی و توجه به خدای متعال به مقام بزرگ شهادت نائل آمدند، تصریح کرد: در جنگ هشت ساله همه تیپ آدمی برای دفاع از کشور به جبههها آمدند اما کم کم غربال شدند و آنهایی که خودساخته بودند و یا خود را ساختند، به مقام رفیع شهادت دست یافتند.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتمالاوصیاء تصریح کرد: خیلیها فقط در نماز جمعه شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» سر دادند؛ اما به جبههها نیامدند و فقط بسیجیان را مشایعت کردند و شهدا را تشییع؛ اما عدهای انقلابی و بسیجی بودند و تا آخرین قطره خونشان پای حرف خود ایستادند.

وی با اشاره به بحرانهای مختلفی که انقلاب از سر گذرانده به نمونههای کوچکی از آنان مانند فعالیت منافقان، ترور شخصیتهای انقلابی، تحمیل جنگهای داخلی، تجاوز به کشور و ... پرداخت و گفت: در زمان کارگزاران نیز ما را به خواب خرگوشی فرو بردند و هرچه رهبری فریاد هوشیاری در برابر شبیخون و ناتوی فرهنگی را سر دادند یا متوجه نشدیم و یا متوجه بودیم و نمیتوانستیم کاری کنیم. 

یکتا با بیان اینکه اصلاحات از جایی ضربه خورد که تصورش را هم نمیکرد، گفت: وقتی بسیجیان و دلسوزان انقلاب دیدند در دوران اصلاحات زمینه برای ورود آنها به عرصه نیست، خود دست به کار شده و به صورت خودجوش، هرکس گوشهای از کار فرهنگی و انقلاب را در دست گرفت.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتمالاوصیاء یادآور شد: بعد از روی کار آمدن دولت نهم، فضا برای فعالیتهای فرهنگی مانند اردوهای راهیان نور باز شد؛ به طوری که به فعالان این جبهه سلام رساندند.

وی که معتقد است بچههای بسیجی در دوران اصلاحات به دلیل شرایط و فشار حرفهای شدند، اظهار داشت: بعد از فتنه 88 و قضیه جریان انحرافی در دولت دهم، با فراز و نشیبهایی در موضوع فرهنگی مواجه بودیم که بحث اجتماع اصحاب حق از سوی رهبری مطرح شد. 

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتمالاوصیاء تصریح کرد: از این جا بود که جهاد همهجانبه فرهنگی و راهاندازی قرارگاه فرهنگی خاتمالاوصیاء آغاز و زمینه برای گرد هم آمدن متمرکز نیروهای بسیجی حرفهای متخصص فرهنگی مهیا شد.

یکتا با بیان اینکه ما به دنبال انجام کار سیاسی نیستیم، از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خواست مراقب باشند مبادا فعالیتهایشان رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد. 

وی با اشاره به بخشی از فعالیتهای صورت گرفته و سازماندهی مجموعههای شناسایی شده در زمینه کارهای فرهنگی گفت: موسسات مردمی میتوانند با تولیدات، محصولات، تجربهها، ایدهها و حوزه فکر و نیروی انسانی خود به توانمندی و سازماندهی مجموعههای مردمی در عرصه داخلی و خارجی کمک کنند.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتمالاوصیاء توجه به بعد آموزش را در این زمینه بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: آموزش مدیریتی، مهارتی و معرفتی در این راستا بسیار مهم خواهد بود. 

وی با بیان اینکه در بعد استانی باید اطلس جامع فرهنگی هر استان برای انجام فعالیتهای فرهنگی اثرگذار استخراج شود، خاطرنشان کرد: فعالان جبهه فرهنگی باید طوری کار کنند که انگار یک ماهواره جبهه فرهنگی مردمی حرفهای تخصصی را در مدار گذاشته و از این طریق خوراک فرهنگی مفیدی را به جامعه ارائه کنند.

یکتا در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل جبهه فرهنگی، خطاب به فعالان این عرصه گفت: مقام معظم رهبری عمیقاً به شما امید بسته است پس نباید ولی فقیه را ناامید کنید. 

وی اصحاب فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب را از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، بدریون بدر کبری خواند و ادامه داد: ما به دنبال سیاهی لشکر نیستیم چراکه به اندازه کافی سیاهی لشکرهای زیادی را در گزارشها، شاخصها و نمودارها برای گرفتن بودجه دیدهایم. 

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتمالاوصیاء با بیان اینکه اصحاب این جبهه باید ولایتپذیری را تمرین کنند، گفت: باید قدرت گفتمانسازی داشته باشیم چراکه در این زمینه هنوز عقب هستیم.

وی در پایان گفت: فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باید در جنگ نابرابر غرب علیه نظام با تمام قوا وارد شده و در این عرصه جانانه و پرتوان فعالیت کنند.

نظر شما
پربیننده ها