پیشروی‌های ارتش سوریه در ملیحه، حلب و لاذقیه

ارتش سوریه که مصمم به آزاد کردن مناطق بیشتری قبل از انتخابات است در ادامه پیشروی‌های خود در مناطق حومه دمشق، حلب و لاذقیه مناطق جدیدی را تحت کنترل خود درآورد.
کد خبر: ۱۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ - 04May 2014

پیشروی‌های ارتش سوریه در ملیحه، حلب و لاذقیه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از شبکه المیادین، منابع سوری اعلام کردند: در راستای گام نخست برای اجرای توافق میان دولت سوریه و گروههای مسلح در سوریه پنجاه فرد مسلح در منطقه الوعر حمص خود را تسلیم ارتش سوریه کردند که این افراد سابقه تروریستی نداشتند.

ارتش سوریه عملیاتی علیه گروههای مسلح در بوستانهای مشرف به دیرالعصافیر انجام داد و تعدادی از آنها را کشت و برخی دیگر را زخمی کرد. در حلب نیز ارتش سوریه یکی از فرماندهان گروههای مسلح را در اللیرمون بازداشت کردند.

در حومه دمشق و منطقه الملیحه ارتش سوریه پیشرویهای چشمگیری به دست آورده است و بر مزارع اطراف این شهر مسلط شد و تعدادی از ساختمانها را به تصرف خود درآورد.

در مناطق عین ترما، زبدین، جوبر و الزبدانی در حومه دمشق نیز ارتش سوریه تعدادی از تروریستها را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد. ارتش سوریه منطقه تله حلب در غرب شهر شیخ نجار را به کنترل کامل خود درآورد و استحکامات گروههای مسلح را منهدم کرد. در الراموسه و العامریه در حلب ارتش سوریه عملیاتی علیه گروههای مسلح انجام داد و پیشرویهای جدیدی به دست آورد.

همچنین در درعا ارتش سوریه گروههای مسلحی که قصد نصب یک خمپاره انداز در جاده ملیحه العطش را داشتند نابود کرد. در ادلب نیز ارتش سوریه عملیاتی علیه گروههای مسلح انجام داد و شماری از آنها را به هلاکت رساند.

در الملیحه در حومه دمشق 13 فرد مسلح خود را تسلیم ارتش سوریه کردند. در حومه دمشق نیز ارتش سوریه بر جاده الملیحه و دیرالعصافیر مسلط شد. از سوی دیگر گروه موسوم به اتحاد اسلامی لاجناد شام مسئولیت انفجار بمبگذاری شده در منطقه معضمیه را برعهده گرفت.

همچنین در حلب ارتش سوریه خطوط ارتباطاتی گروههای مسلح را در هنانو قطع کرد و بسیاری از افراد مسلح با شروع عملیات گسترده ارتش سوریه از نزدیکی زندان مرکزی حلب فرار کردند.

ارتش سوریه همچنین در لاذقیه بر ارتفاع استراتژیکی ۱۰۱۷ مشرف به السمرا در نزدیکی منطقه کسب مسلط شد و به سوی ارتفاع۱۰۱۳ پیشروی کرد.

در حمله خمپارهای به بیمارستان السلوم و هتل پلانیت در منطقه العزیزیه حلب 12 نفر کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

نظر شما
پربیننده ها