دبیر جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس کشور:

نسل دفاع‌مقدس الگوئی مناسب جهت رشد و توسعه کشور است

دبیر جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس کشور گفت: نسل دفاع مقدس، الگوئی مناسب جهت رشد و توسعه کشور است.
کد خبر: ۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲ - 05August 2013

نسل دفاع‌مقدس الگوئی مناسب جهت رشد و توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مهندس محمدرضا انبیائی افزود: جامعه و در نهایت ملتی در آینده موفق و سربلند خواهد بود که بتواند در تاریخ خود الگویی مناسب جهت رشد و توسعه خود یافته و آن را سرمشق آیندگانش قرار دهد. نسل مؤثر و کارآمد دفاع مقدس، ثروتی ارزشمند و موجود است که باید از طریق به نمایش درآوردن دستاوردهای این نسل منحصر به فرد به نسلهای بعدی، موجب انتقال مفاهیم ارزشمند حرکت جهادی برای ساخت، آبادی و آبادانی ایران عزیز اسلامی، شود.

وی به برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس کشور اشاره کرد و گفت:در این جشنواره تلاش خواهد شد با گستردن فضای تبادل اندیشه بین نسل دفاع مقدس و نسل امروز فرزندان ایران اسلامی، زمینه ارتباط مؤثر و انتقال بیش از پیش معارف، ارزشها و مفاهیم دفاع مقدس را از نسل سرخ جامگان دفاع مقدس به آیندگان این سرزمین فراهم آورده و با گرامیداشت یاد و خاطره روزهای رشادت و ایثار، روحیه صلابت و شهادت را در کالبد روزمرهگیهای نسل امروز بدمد.
 
انبیائی با بیان اینکه این جشنواره و نمایشگاه در پی آن است که به نسل امروز جامعه، قدرت و صلابت مورد نیاز برای رشد و پیشرفت با کمترین امکانات را، ارائه دهد، افزود: چه بسیارند دلاورمردان و زنانی از نسل دفاع مقدس که با رشادت و ایثار و با تکیه بر ایمان و اعتقاد راسخ به انقلاب عزیز اسلامی، موجب رشد و تعالی این سرزمین شده و دست از تلاش در آبادی و آبادانی کشور برنداشتهاند.
 
وی تاکید کرد: جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس با همراهی و همکاری سازمانها و نهادهای مرتبط ، توان، انگیزه، ایمان، ایثار، دانش و دستاوردهای ویژه و ارزشمند این نسل از تاریخ انقلاب را برای نسلهای بعدی به نمایش خواهد گذاشت.
 
وی اضافه کرد: در این رویداد فرهنگی و اجتماعی، دستاوردهای کمنظیر نسل دفاع مقدس در رشد و تعالی میهن اسلامی به نمایش درخواهد آمد تا تجربهای محسوس و روشن از توان، ایمان و اعتقاد راسخ برای رشد در شرایط مختلف باشد.
 
جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس کشور با عنوان «جشنواره مردمان سرزمین لالههای سرخ» با مشارکت و حضور دهها سازمان،نهاد و مرکز نظامی،فرهنگی،علمی و اجتماعی سراسر کشور در تهران برگزار خواهد شد.
 
در حاشیه این جشنواره و نمایشگاه،سرداران و امیران دوران دفاع مقدس، ایثارگران،جانبازان و آزادگان، ضمن بیان خاطرات دفاع جانانه از مرز و بوم کشور، چگونگی طراحی و انجام عملیاتهای مختلف را تشریح و در غرفه های نمایشگاهی به سوالات مخاطبات پاسخ خواهند داد.
 
پخش مستندهای جدید از مناطق عملیاتی، ارائه وصیتنامه سرداران شهید با دستخط آن شهدا، قرائت شعر،برگزاری نمایش با موضوعات دفاع و شهادت، پخش فیلم و برپایی سخنرانی و خاطرهگویی از دیگر بخشهای جانبی نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس است.
 
جشنواره و نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس با شعار«ایمان دیروز، باور امروز، امید فردا» با حضور مقامات مختلف کشوری و لشکری، آزادگان سرفراز و جانبازان و ایثارگران، دوم تا پنجم مهرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار