در واشنگتن "سفارت آمریکا" وجود ندارد!

آمریکا چگونه در یک کشور کودتا می‌کند + تصاویر

فرمول براندازی و کودتای آمریکا در کشورهای مختلف چگونه‌ است؟ ایالات متحده تاکنون کدام دولت‌های قانونی را از طریق کودتا ساقط کرده است؟ نقش سفارت‌های آمریکا در کشورهای مختلف در اجرای پروژه‌های براندازی چیست؟
کد خبر: ۱۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳ - 05May 2014

آمریکا چگونه در یک کشور کودتا می‌کند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مشرق، تلاشهای آمریکا برای سرنگون کردن دولتهای بیگانه موجب افزایش ناامنی و بیعدالتی در دنیا شده است. اندکی پس از کودتای سال ۲۰۰۴ آمریکا در هائیتی، «آیرا کورزبان» وکیل «ژان برتراند آریستاید» رئیسجمهور این کشور در میامی آمریکا طی سخنرانی خود یک سؤال و جواب جالب را مطرح کرد: «چرا تاکنون در واشنگتن کودتا شکل نگرفته است؟ چون در واشنگتن "سفارت آمریکا" وجود ندارد.»

 «آلکساندر یاکیمنکو» رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی اوکراین میگوید: طراحان کودتا در این کشور برای سرنگونی دولت منتخب اوکراین «در واقع در سفارت آمریکا زندگی میکردند. هر روز در سفارت بودند.» کودتای آمریکا در اوکراین از سال ۱۹۵۳ تاکنون هشتادمین باری است که آمریکا کودتای موفق یا ناموفق را در کشورهای بیگانه طرح میریزد. سال ۱۹۵۳ سالی بود که آیزنهاور رئیسجمهور آمریکا در ایران متوجه شد که سیا میتواند دولتهای منتخبی را که حاضر نمیشوند آینده مردمشان را قربانی منافع تجاری و ژئوپولتیک غرب کنند، سرنگون کند.

اگر میخواهید بدانید اخبار روزنامهها و شبکههای تلویزیونی طی این هفتهها و ماهها از تحولات اوکراین در چارچوب تاریخ چه معنایی دارد، کافی است کتاب «قتل امید؛ دخالتهای نظامی ارتش آمریکا و سیا پس از جنگ جهانی دوم» نوشته «ویلیام بلوم» را بخوانید. هیچ عنوان دیگری شاید نمیتوانست بهتر از «قتل امید» باشد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار