جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان خبر داد

اجرای ۲۰ برنامه در بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در همدان

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر ۲۰ برنامه در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 06May 2014

اجرای ۲۰ برنامه در بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در همدان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، سرهنگ "خلیل الهی تبار" جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان ضمن اعلام این خبر افزود: ستاد بزرگداشت سوم خرداد ۲۸ فروردین ماه سال جاری در استانداری همدان تشکیل شد و برنامههای مصوب در این ستاد به شهرستانها ابلاغ شد که در شهرستان همدان نیز برنامههایی در راستای ترویج آثار حماسه سوم خرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین به اهداف اجرای برنامهها نیز اشاره داشت و تصریح کرد: تلاش در راستای ارتقاء روحیه مقاومت و نهادینه سازی فرهنگی ایثار، پایداری و ولایتمداری و تبیین نقش اقوام و اقشار جامعه برای حفظ جامعه اسلامی در برابر تهاجمات دشمن از مهمترین اهداف اجرای برنامههای بزرگداشت حماسه سوم خرداد به شمار میرود.

سرهنگ الهی تبار با اشاره به راهبرد برنامهها خاطرنشان کرد: راهبردهای این ستاد شامل نگاه بصیرت افزایی به تبیین درسها و عبرتهای این حماسه، تبیین عوامل شکست دشمن و حصول پیروزی، ایجاد فضای تعامل جهت اجرای برنامهها با مشارکت عمومی مردم و با نگاه مردم محوری، تبیین نقش زنان در دفاع مقدس و تبیین نقش مراجع و روحانیت در تقویت روحیه اعتقادی جامعه است.

وی در ادامه یادآور شد: برنامههای ما شامل حضور نیروهای مسلح در گلزار شهدا و نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، بزرگداشت روز ملی مقاومت، ایثار، پیروزی و تجلیل از رزمندگان پیشکسوت ادارات و سازمانها، حمایت از رسانهها جهت انتشار ویژه نامه، پخش سرودهای حماسی در مناطق عمومی، دیدار با خانوادههای شهدا، خاطره گویی فرماندهان نیروهای مسلح همزمان با نماز جمعه، بیان دستاوردهای حاصل از پیروزی رزمندگان عملیات بیت المقدس و فراخوان مقالات در تبیین ابعاد فرهنگی، نظامی و سیاسی در رابطه با فتح خرمشهر است.

سرهنگ الهی تبار توجه به دستاوردهای داخلی و خارجی عملیات بیت المقدس، اجرای برنامههای مختلف فرهنگی و ورزشی برای کودکان و نوجوانان، صدور بیانیه مقاومت و پیروزی، مشارکت جویی و هم افزایی دستگاهها و نصب پوستر و آذین بندی را از دیگر برنامههای بزرگداشت حماسه سوم خرداد عنوان کرد.

مدیر باغ موزه دفاع مقدس استان همدان حماسه سوم خرداد سال۶۱ را نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس و بستر فعالیتهای دیپلماسی در عرصه بین المللی دانست و افزود: این حماسه پس از ۵۸۷ روز صبر، ۲۳ روز نبرد و ۳۴ روز مقاومت مظلومانه مردم خرمشهر با وجود استقرار ۴۶ هزار نیروی نظامی در این شهر به پیروزی رسید.

سرهنگ پاسدار خلیل الهی تبار در پایان یادآور شد: فتح خرمشهر با توکل به خداوند و اتحاد و همدلی مردم حاصل شد و درس عبرت و نقطهای طلایی در تاریخ بود که امیدواریم از دستاوردهای این حماسه در راستای ادامه حیات مملکت استفاده کنیم.

نظر شما
پربیننده ها