یکی از رزمندگان جنگ تحمیلی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

معلم‌ها طاقت شهادت دانش‌آموزان دبیرستان سپاه را نداشتند

یکی از دانش آموختگان دبیرستان سپاه گفت: بعد از شهادت تعداد زیادی از دانش آموزان دبیرستان سپاه، معلمان می‌گفتند ما دیگر نمی‌توانیم اینجا بمانیم و ببینیم دانش آموزان این مدرسه تک به تک به شهادت می‌رسند.
کد خبر: ۱۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹ - 06May 2014

معلم‌ها طاقت شهادت دانش‌آموزان دبیرستان سپاه را نداشتند

"سید علی محمد حسینی" یکی از دانش آموختگان دوره دوم دبیرستان سپاه، با بیان خاطرهای از دوران دفاع مقدس و حضورش در عملیات کربلای ۵ اظهار کرد: در زمان های عملیات، دبیرستان ما عموما نیمه تعطیل یا تعطیل میشد و بسیاری از دانش آموزان به جبهه می رفتند، بعد از عملیات کربلای ۵ نیز ۲۷ نفر شهید شدند.

وی افزود: من خودم در این عملیات مجروح شدم و بعد از آمدنم به تهران ابتدا به معراج شهدا رفتم و هم کلاسیهای خود را در آنجا دیدم. از یک کلاس ۵ نفر شهید شده بودند. برای اطلاع دادن به دوستانم به دبیرستان آمدم. به کلاس درس رفتم. آقای غفاری معلم کلاس بود. زمانی که اسامی را خواندم، همه محصلین شروع به گریه کردند و ناگهان معلم کلاس که هیچ کس ندیده بود احساساتش را بروز دهد، شروع به گریه کرد. بعد از مدتی معلمان دبیرستان میگفتند ما دیگر نمیتوانیم در اینجا بمانیم و ببینیم دانش آموزان این دبیرستان تک به تک به شهادت میرسند.

وی ادامه داد: از کل محصلین این دبیرستان نزدیک به ۹۵ درصد رزمنده هستند و در عملیاتهای مختلفی در جنگ تحمیلی شرکت کردند.

حسینی با اشاره به اینکه که در عملیاتهای کربلای ۱، کربلای ۴، کربلای ۵، تکمیلی کربلای ۵، والفجر ۸، بیت المقدس ۲ و مرصاد شرکت داشته است، افزود: هیچ کار نشدنی چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه فرهنگی در ایران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مدیران ما با پشتوانه دفاع مقدس میتوانند کارهایی که برآورد اجرای چند ساله دارد را به یک چهارم زمان کاهش دهند و توانمندی خود را به ۴ برابر افزایش دهند. اقتصاد بدون فرهنگ مدل آمریکایی است.

در ادامه "بهمن صبور" یکی دیگر از رزمندگان جنگ تحمیلی و از دانش آموختگان دوره دوم دبیرستان سپاه در گفتوگو با خبرگزاری دفاع اظهار کرد: اکثر دانش آموزان دبیرستان سپاه از نظر فکری، اعتقادی و تحصیلی در یک سطح بودند.

وی ادامه داد: برگزاری یادوارههای شهدا و نکوداشت مقام والای شهیدان میتواند نقش بسیار مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار