آیا اسرائیل توان مقابله با موشک "یاخونت" را دارد

نیروی دریایی اسرائیل کار نصب رادار جدید "ادیر" بر روی ناو موشک انداز را به پایان رسانده و پیش بینی می‌شود این اقدام واکنش به موشک یاخونت باشد که به گفته تل آویو ارتش سوریه و حزب الله در اختیار دارد.
کد خبر: ۱۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ - 10May 2014

آیا اسرائیل توان مقابله با موشک

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه العهد، اسرائیل در واکنش به تهدیدی که از ناحیه موشکهای یاخونت حزب الله احساس میکند، کار نصب رادار جدیدی به نام ادیر را بر روی ناوهای موشک انداز به پایان رساند.

بنابر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی رادار ادیر در صنایع هوایی اسرائیل تولید شده و ضمن قابلیت کنترل و رهگیری نقاط بسیار دور قادر است اهداف و کشتی دشمن را از بین دهها کشتی دیگر تشخیص دهد.

منابع اسرائیلی هدف از نصب رادار مزبور بر روی ناو موشک انداز را بدست آوردن اطلاعات منحصر به فرد از دل دریا و در فاصله هزاران کیلومتری غرب اراضی اشغالی فلسطین عنوان کردند.

بنابر اعلام نهاد امنیتی اسرائیل، این سامانه جدید و ادغام آن با موشکهای باراک میتواند واکنشی به تهدید موجود از سوی موشکهای پیشرفته یاخونت باشد که در روسیه تولید شده و اکنون ارتش سوریه نیز آن را در اختیار دارد و علاوه بر این بنابر فرضیه ارتش اسرائیل این موشکها در اختیار حزب الله نیز قرار داده شده است.

یک منبع در نیروی دریایی اسرائیل در توضیح این مطلب گفت: موشکهای یاخونت، موشک مافوق صوت است با این حال ما برای مقابله با آن امکانات و توانمندیهای بالایی داریم که یکی از این توانمندیها سامانه ادیر است که از آن برای پاسخ به موشک مزبور استفاده خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها