سردار ملکی:

کتاب نقش بانوان مازندران در دفاع مقدس تدوین می‌شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اهمیت حضور بانوان ایثارگر مازندرانی در دوران دفاع مقدس از تدوین کتاب نقش بانوان مازندرانی در دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶ - 10May 2014

کتاب نقش بانوان مازندران در دفاع مقدس تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار "عبدالله ملکی" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل امور بانوان و خانواده استان مازندران ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع)، خواستار معرفی جامع و کامل نمادهای دفاع مقدس به نسل جوان به خصوص بانوان و دختران ایران اسلامی شد.

وی انجام کار فرهنگی را با اهمیت برشمرد و بیان کرد: اگر در کار فرهنگی عملیاتی پیش برویم و جدیتر باشیم نتیجه مثبت را متناسب با عملکرد سنجیده خود دریافت خواهیم کرد.

سردار ملکی با اشاره به فعالیت شبکههای ماهوارهای فارسی زبان در فضای مجازی، تأکید کرد: تنها چیزی که می تواند بخشی از کار ما را در فضای مجازی پوشش دهد، پرداختن به مسئله فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی(پارک موزه) دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: قرار است در پارک موزه دفاع مقدس نقش استان مازندران در انقلاب و دوران دفاع مقدس با نمادهای خاصی طراحی شود و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

سردار ملکی بیان کرد: حرم هشت شهید گمنام دفاع مقدس که اصالتا مازندرانی هستند دراین مرکز فرهنگی مأمن دلداگی عاشقان و شیفتگان است.

سردار ملکی با اشاره به نقش ویژه بانوان ایثارگر مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: کتاب نقش زنان مازندرانی در دفاع مقدس به زودی تدوین میشود.

در ادامه این نشست "مریم جمشیدی" مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع)، بر اتحاد و انسجام مدیران دستگاههای دولتی تأکید کرد و گفت: باید زمینههایی را ایجاد کرده که در پیشبرد اهداف انقلاب و شهدا دچار روزمرگی نشویم.

وی با اشاره به اهمیت تعامل و همدلی دستگاههای اجرایی افزود: مدیران دستگاههای دولتی باید تدبیر و سیاست را در هر امری مد نظر داشته باشند و هیچگاه بحث اصلی را فدای سلیقهها و نگاههای شخصی نکنند.

جمشیدی با اشاره به اینکه جزیرهای کار کردن در ادارات مانع پیشرفت است، تأکید کرد: این نگاه بیشترین آسیب و صدمه را به بازدهی فعالیتهای ما وارد می کند.

مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران نیز با اشاره به نقش زنان مازندرانی در دفاع مقدس و مغفول ماندن این حوزه، بیان کرد: متأسفانه تاکنون به نقش و جایگاه زن در عذرصه دفاع مقدس کمتر توجه شده است.

وی با یادآوری روزهای پر حماسه هشت سال دفاع مقدس، افزود: زنان در زمان انقلاب و در طول جنگ تحمیلی همواره در کنار مردان در خط مقدم، و همچنین در پشت جبههها با حفظ تمام شاخصه های ارزشی نقش بی بدیلی را ایفا کردند.

در پایان این نشست، "مریم جمشیدی" مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به همراه "گلی کهنسال" مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از مدیریت های اداره کل حفظ آثار و نمایشگاه آثار حجمی دفاع مقدس در مرکز فرهنگی(پارک موزه) دفاع مقدس بازدید به عمل آوردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار