با نمایش جدیدترین موشک دریایی سپاه

تعداد خانواده موشک‌های بالستیک‌ دریایی ایران به ۳ رسید+تصاویر

سامانه موشکی "هرمز" می‌تواند همزمان ۲ فروند موشک را از روی لانچرهای متحرک به سمت اهداف دریایی شلیک کند.
کد خبر: ۱۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ - 12May 2014

تعداد خانواده موشک‌های بالستیک‌ دریایی ایران به ۳ رسید+تصاویر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، با رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک ضدناو ایران با نام "هرمز" که دیروز در بازدید فرماندهی معظم کل قوا از نمایشگاه توانمندیهای نیروی هوافضای سپاه صورت گرفت، انواع موشکهای بالستیک ضدناو ایرانی که تاکنون اعلام شدهاند، به ۳ رسید.

خلیج فارس؛ شاهکار شهید طهرانی مقدم

موشک هوشمند و بالستیک "خلیج فارس" یک موشک مافوق صوت و کشتیزن بوده و تفاوت آن با موشکهای قبلی این است که دیگر موشکها عمدتاً با سرعتی زیر صوت و به صورت کروز عمل میکردند اما «خلیج فارس» با سرعتی مافوق صوت و به صورت بالستیک از سطح زمین شلیک شده و به صورت عمودی از ارتفاع بالا میتواند هرگونه ناو و یا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.


                                          شلیک موشک خلیج فارس

این موشک میتواند انواع شناورهای دشمن را در فاصله ۳۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

موشک "خلیج فارس" به صورت هدایت ترکیبی عمل کرده به طوری که جستجوگر آن در فاز نهایی بر روی هدف قفل میکند و در این حالت هرگونه شناور دشمن هیچ راه گریزی از اصابت این موشک که کلاهکی با حدود ۶۵۰ کیلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.


                                            شلیک موشک خلیج فارس

سوخت موشک "خلیج فارس" جامد است و این موشک توسط مرکز تحقیقاتی نیروی هوافضای سپاه طراحی و توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است.

لازم به ذکر است که این موشک استراتژیک که یکی از شاهکارهای سردار شهید "حسن طهرانی مقدم" به حساب میآید قابلیت شلیک از روی لانچرهای ۳تایی را نیز دارد.

"تندر"ی بر سر شناورهای سنگین

موشک تندر در کلاس موشکهای بالستیک به عنوان یکی از موشکهای کوتاه برد میتوان از عمق خاک کشور، شناورهای دشمن در تنگه هرمز را مورد هجوم قرار دهد.


                                             شلیک موشک تندر

استفاده از موشک تندر در کنار دیگر موشک بالستیک دریایی ایران یعنی "خلیج فارس" میتواند احتمال اصابت به هدف را بسیار بالا ببرد.

خانواده بالستیکهای دریایی با «هرمز» به ۳ رسید

با حضور فرمانده معظم کل قوا در نمایشگاه توانمندیهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران، موشک بالستیک دریایی هرمز نیز برای اولین بار رونمایی شد.


                                  سامانه موشک بالستیک دریایی هرمز

بنا بر تصاویر منتشر شده، این سامانه موشکی میتواند همزمان ۲ فروند موشک را از روی لانچرهای متحرک به سمت اهداف دریایی شلیک کند.

نظر شما
پربیننده ها