رئیس سازمان بسیج سازندگی:

راه مقابله با تحریم اقتصادی نگاه به بیرون کشور نیست

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه تهدید اخیر دشمن در بعد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: راه مقابله با تحریم اقتصادی نگاه به بیرون کشور نیست.
کد خبر: ۱۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸ - 12May 2014

راه مقابله با تحریم اقتصادی نگاه به بیرون کشور نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "ابراهیم عزیزی" رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور پیش از ظهر امروز در نشست "رسم هجرت" که با حضور اعضای بسیج سازندگی و دانشجویی در تالار سرو کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه دو مجموعه بسیج دانشجویی و سازندگی، موضوعات مشترکی را با هم دنبال میکنند، اظهار کرد: این دو سازمان باید دو عنصر تعالی معنوی و رشد و پیشرفت مادی را با یکدیگر پیش ببرند.

وی با بیان اینکه باید یک رفتار نهادینه تعریف شود تا براساس آن فرمول واحد هدایتگری کنیم، افزود: نمیشود تنها عنصر تعالی معنوی را پررنگ کنیم ولی از طرف دیگر آسیب ببینیم.

باید اعتقاد به هجرت و جهاد در مجموعه بسیج تقویت شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه باید اعتقاد به هجرت و جهاد در مجموعه بسیج تقویت شود، خاطرنشان کرد: هجرت به نقاط دور افتاده برای عمران و آبادانی، بدون هجرت از درون و خودسازی جواب نمیدهد.

عزیزی با تاکید بر اینکه هجرت از خود، دستاوردهای فراوانی دارد که بسیار با ارزش است، گفت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اگر از خودشان هجرت نمیکردند، جاودانه نمیشدند و هجرت از درون است که ماندگاری را حاصل میکند.

وی با بیان اینکه در کنار تعریف از هجرت، مدیریت جهادی را نیز باید در دستور کار قرار داد، افزود: یک ویژگی ممتاز بسیج این است که خالق شرایط بوده و یک بسیجی باید در همه تحولات خالق شرایط باشد.

جامعه ما نیازمند حفظ آرمانهای زیبای اسلامی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: جامعه ما نیازمند حفظ آرمانهای زیبای اسلامی است و حرکت جهادی و مدیریت جهادی یکی از همین آرمانها است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست.

عزیزی شناخت تهدیدات و مقابله با آن را از دیگر ویژگیهای یک گروه جهادی دانست و گفت: امروز شناخت و مقابله با تهدیدات دشمنان از رسالتهای مهم گروههای جهادی است و یک بسیجی نمیتواند معرفت جهادی داشته باشد، اما از شناخت تهدیدات ناتوان باشد.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات دشمن از ۵ روز بعد از پیروزی انقلاب شروع شده و هنوز هم ادامه دارد و روز به روز هم بیشتر میشود، افزود: به لطف الهی و حضور مردم در صحنه و از همه مهمتر شناخت به موقع تهدیدات، دشمنان نتوانستند بر روند تکاملی انقلاب اسلامی ایران اثری بگذارند.

تهدید اخیر دشمنان در بعد اقتصادی است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه تهدید اخیر دشمن در بعد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: راه مقابله با تحریم اقتصادی نگاه به بیرون کشور نیست.

عزیزی تصریح کرد: بعضیها به اسم تحریمها و تحریم هراسی، دستاوردهای نظام اسلامی را دچار چالش میکنند و این حقارت ملت ایران را در پی دارد.

راه مقابله با تحریم، دست درازی پیش دشمنان اسلام نیست

وی با تاکید بر اینکه راه مقابله با تحریم دست درازی پیش دشمنان اسلام نیست، بلکه توانمند سازی درون کشور در حوزه اقتصاد است، گفت: این مهم با فرهنگ امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و فرهنگ شهدا مغایرت دارد که برای برطرف کردن موضوعی داخلی از دشمن خواهش کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب رمز عبور از گردنه تحریم اقتصادی است، افزود: شیوه مردمی کردن اقتصاد مقاومتی باید از اولویتهای گروههای جهادی بسیج در نقاط مختلف کشور باشد.

عزیزی با اشاره به اینکه تنها با تکیه بر مردم و مشارکت آنها اقتصاد مقاومتی حاصل میشود، تصریحکرد: اهمیت مصرف تولیدات داخلی و بهرهوری بیشتر دو موضوعی است که باید در جامعه تبیین شود.

گروههای جهادی برخاسته از دانشگاهها هستند

وی خاطرنشان کرد: گروههای جهادی که به طور عمده از گروههای علمی و برخاسته از دانشگاهها هستند، به راحتی میتوانند فرهنگ بهرهوری بهتر و بیشتر و استفاده از تولیدات داخلی را در جامعه ترویج دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار