ضمن تشریح جزئیات طرح وزیر خارجه ایران

ابراهیمی در نشست شورای امنیت خواستار اجرای طرح ایران در سوریه شد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ضمن تشریح جزئیات طرح ایران در سوریه، از این طرح حمایت کرده و خواستار اجرای آن شد.
کد خبر: ۱۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶ - 14May 2014

ابراهیمی در نشست شورای امنیت خواستار اجرای طرح ایران در سوریه شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، اخضر ابراهیمی، نماینده مشترک اتحادیه عرب و سازمان ملل در امور سوریه در نشست روز سهشنبه سازمان ملل ضمن اعلام رسمی استعفای خود از طرح دولت ایران برای  حل و فصل بحران داخلی سوریه حمایت کرد.
 

ابراهیمی در این نشست ضمن اشاره به واقعیاتی که وخیمتر شدن اوضاع در بحران سوریه را نشان میدادند بر ناکارآمدی گزینههای نظامی جهت سر و سامان دادن اوضاع در این کشور تأکید کرد.
 
این مقام سازمان ملل در بخشی از سخنانش به موضعگیریهای حمایتگرانه کشورهای مختلف درباره سوریه اشاره کرده و لزوم همکاریهای بینالمللی برای یافتن راه حلی در یان خصوص را مورد تأکید قرار داد.
 
ابراهیمی در همین راستا گفت: «دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به تازگی سناریوی زیر را به عنوان زیربنای فرایند (حل و فصل) سیاسی به من پیشنهاد داد: الف) آتشبس؛ ب) تشکیل دولت وحدت ملی؛ ج) بازنگری در قانون اساسی با هدف کاهش قدرتهای رئیسجمهور و د) برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و قانونی تحت نظارت سازمان ملل».
 
وی در ادامه تصریح کرد ایران برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری سوریه، در صورت تصویب این طرح از جانب شورای امنیت ابراز تمایل کرده است. ابراهیمی، علیرغم این، گفت: «البته الان برای این کار خیلی دیر شده است، اما طرح ایرانیها همچنان روی میز است.»
 
 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار