مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین:

تکریم جایگاه شهید تکریم هویت دینی و ملی است

مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین با بیان اینکه تکریم شهدا تکریم هویت دینی، انسانی و ملی است، گفت: یکی از راه‌های تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران شناساندن شهدا به نسل امروز است.
کد خبر: ۱۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ - 16May 2014

تکریم جایگاه شهید تکریم هویت دینی و ملی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، "مهدی رضایی" مسئول امور شهدای گمنام کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در جلسه بررسی و نقطهیابی تدفین شهدای گمنام شهر "محمودآباد نمونه" اظهار کرد: جوامع اگر بر اساس حقیقت، جوانمردی، دین و آیین حرکت کنند، تکریم جایگاه شهید را تکریم هویت دینی، انسانی و ملی خود میدانند.

وی با بیان اینکه منشور اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران شهدا هستند، افزود: شهدا با خلوص نیتی که داشتند شهادت را از خدا طلب کردند و به خواسته خود نیز رسیدند.

رضایی الگوبرداری از شهدا و بسیجیان را موجب تداوم و ادامه راه آنها خواند و گفت: ما وارثان شهدا و ادامهدهنده راه آنها هستیم؛ بنابراین برای پیروی از بسیجیان شهید باید مجری احکام الهی باشیم و از همدیگر بخواهیم تا به قرآن و دستورات خداوند عمل کنیم.

حجتالاسلام "فرهاد سماواتی" امام جمعه شهر محمودآباد نمونه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه ادامه راه شهدا متضمن پیروی از ولایت فقیه است، گفت: بهترین راه برای ادامه راه شهدای ۸ سال دفاع مقدس تبعیت و پیروی از ولایت فقیه است. شهدای هشت سال دفاع مقدس برای اسلام و باورهای دینی مردم این مرز و بوم از جان خود گذشتند و باید در مقابل این از جان گذشتگیها، آحاد ملت در راستای تکریم آنان گام بردارند.

امام جمعه شهر محمودآباد نمونه با بیان اینکه تکریم شهدای گمنام نشاندهنده میزان وابستگی و دلبستگی مردم ایران به انقلاب و شهدای نظام اسلامی است، افزود: نهضت امام خمینی (ره) در مسیر خط سرخ شهدای کربلاست و ملت ایران با درک صحیح از این هدف اصلی، به خوبی قدر و منزلت شهدا را میدانند.

سماواتی با بیان اینکه ما همچنان در مسیر نهضت حضرت امام (ره) پا برجا هستیم، خاطرنشان کرد: امروز خلف صالح حضرت امام (ره)، حضرت آیت الله امام خامنهای علمدار این نهضت الهی و آسمانی هستند که باید با تمام قوا از آن حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران خونهای زیادی برای این انقلاب ریخته شده، تاکید کرد: ما باید ادامه دهنده راه شهدا و نگاهبان دستاوردهای با ارزش نظام و انقلاب باشیم.

امام جمعه شهر محمودآباد نمونه در پایان با اشاره به عملی کردن سیره شهداء در زندگی گفت: ادامه راه آنان از مسائلی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کرده و راه دستیابی به آرمانها و اهداف امام راحل و رهبر معظم انقلاب را تسهیل و تضمین میکند.

نظر شما
پربیننده ها