امیر سرتیپ دوم خلبان سیاوش مشیری با اشاره به نقش نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: پیش بینی عملیات فتح المبین از اواسط سال 60 انجام شد و پس از عملیات فتح المبین هماهنگی سراسری در کشور انجام شد و نیروی هوایی اقدامات خود را در مناطق عملیاتی پیگیری می کرد.
وی ادامه داد: یکی ازعملیات های تاکتیکی بزرگ نیروی هوایی قطع نقاط تماس و حدود مواصلاتی دشمن ، تفکیک نیروهای دشمن و تقسیم بندی منطقه نبرد بود.
امیر مشیری گفت: عملیات بیت المقدس پس ازپیروزی عملیات فتح المبین در سال 61 ادامه پیدا کرد و عملکرد عملیات هوایی با هواپیماهای اف 4 و 5 و آر اف 4 به عنوان شناسایی از منطقه انجام می شد و عکس هایی از شرایط وضعیت دشمن گرفته می شد.
وی ادامه داد: این عکس ها مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات دشمن بررسی می شد و یکی از اقدامات خوب این هواپیماها گرفتن عکس مادون قرمز از پل شناور دشمن بر روی کرخه صورت گرفت.
خلبان پیشکسوت نیروی هوایی ادامه داد: این پل به صورت غوطه ور و نیم متر زیر آب بود که تانک ها امکان آن را داشتند از روی آن عبور کنند.
وی خاطرنشان کرد: پس از شناسایی این پل، توسط رزمندگان منهدم شد و انهدام این پل نقش بسزایی در پیروزی عملیات بیت المقدس داشت چرا که پل نقش لجستیک و پشتیبانی کننده از نیروهای دشمن را برعهده داشت.
امیر مشیری گفت: در راستای انجام این عملیات حملات منسجم قرارگاه ها به سمت مواضع دشمن انجام شد و دشمن راهی برای برگشت نداشت و تعدادی از نیروهای عراقی در آب غرق شدند.