رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تأکید کرد

دقت و حساسیت ضابطان در رسیدگی به شکایات مردم

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به تکالیف قانونی ضابطان گفت: همه شکایاتی که از طرف مردم به دست ضابطان می‌‌‌‌‌رسد باید به دقت و حساسیت بررسی شود تا خدای ناکرده حق کسی ضایع نشود.
کد خبر: ۱۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰ - 17May 2014

دقت و حساسیت ضابطان در رسیدگی به شکایات مردم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "محمدکاظم بهرامی" رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، در همایش رؤسای بازرسی نیروی انتظامی اظهار کرد: حساسیت کار دستگاه قضایی و ضابطان این است که باید به عدالت رفتار کنند تا مبادا حقی از مردم ضایع شود و یا در مقابل، مأموری بی دلیل موأخذه شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، ضابطین را خط مقدم مبارزه با تخلف و جرم دانست و گفت: با توجه به گستردگی وظایف در تأمین امنیت و مواجهه مستقیم با مردم زمینه بروز تخلف و جرم در نیروی انتظامی وجود دارد، لذا اقدامات پیشگیرانه و نظارت بیشتر ضروری است.

وی به شرایط ضابطین در قانون جدید آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و افزود: بر اساس این قانون، تحقیقات افراد فاقد صلاحیت، ممنوع و از نظر قانون بی اعتبار است و احراز صلاحیت ضابطین علاوه بر مورد اعتماد بودن، منوط به فراگیری مهارتهای لازم با گذراندن دورههای آموزشی زیر نظر مراجع قضایی است.

این مقام عالی قضایی تصریح کرد: تا زمان لازمالاجرا شده این قانون، یعنی اول آبان سال جاری، قضات و ضابطین فرصت دارند تا با فراگیری آموزشهای لازم، ساز و کارهای اجرایی شدن این قانون را فراهم سازند.

حجتالاسلام والمسلمین بهرامی در ادامه به فرازهایی از نامه علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: امام میفرمایند «ای مالک! در امور کارگزاران نظر کن و آنها را با آزمودن به کارگیر و مراقبانی از میان افراد راستگو و انسانهای با وفا بر اینها بگمار.»

وی در پایان گفت: در عمل به فرمایش علی(ع) کارگزاران حکومت باید مراقب مأموران خود باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار