حماسه خرمشهر/ امیر رمضانی در گفت و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

ارزش تصاویر هواپیماهای نیروی هوایی برای فرماندهان عملیات بیت المقدس

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با معرفی برخی از اقدامات این نیرو در عملیات بیت المقدس گفت: ارزش عکس های هوایی برای فرماندهان جنگ در نیروی زمینی، سپاه و ارتش بسیار با ارزش بود و اقدامات خود را موکول به این عکس ها می کردند.
کد خبر: ۱۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱ - 18May 2014

ارزش تصاویر هواپیماهای نیروی هوایی برای فرماندهان عملیات بیت المقدس

امیرسرتیپ دوم خلبان رضا رمضانی پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نقش نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس گفت: عملیات بیت المقدس با فاصله کمی بعد از عملیات فتح المبین آغاز شد و یکی از ویژگی های این عملیات سرعت شروع عملیات بود.

وی ادامه داد: یکی از نقش های نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس جابجایی نیروها از سمت جبهه های شمالی به سمت جنوب بود و رساندن تدارکات به جبهه ها از دیگر نقشهای این نیرو بود.

امیر رمضانی تصریح کرد: جمع آوری اطلاعات از طریق هواپیماهای شناسایی واطلاعات شنودی و عکس برداری از دیگر اقدامات نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس بود.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی گفت: قبل از آغاز عملیات بیت المقدس مجموعه ای از هواپیماهای مختلف نیروی هوایی به تناوب از مناطق جنگی عکسبرداری می کردند.

وی خاطرنشان کرد: عکسبرداری هوایی از مناطق نبرد از یک ماه قبل از آغاز عملیات یعنی 12 فروردین آغاز شد و عکس هایی به تناوب  گرفته می شد.

امیر رمضانی خاطر نشان کرد: منطقه عملیاتی دشمن از انواع پدافند هوایی پوشیده شده بود و عراق به دلیل از دست دادن شمال خوزستان پدافند رده های مختلف خود را به بخش جنوبی انتقال داده بود.

وی با اشاره به نحوه عکسبرداری هواپیماهای نیروی هوایی از مواضع دشمن گفت: در حالتی غافلگیرانه با حضور هواپیماهای تانکر سوخت رسان 707 و اف 14 و کسب اطلاعات ازرادارها در زمینه این که تهدید کمتر وجود دارد هواپیماها در ارتفاع 14 هزار پا عکس های هوایی می گرفتند.

امیر رمضانی اظهار کرد: ارزش عکس های هوایی برای فرماندهان جنگ در نیروی زمینی، سپاه و ارتش بسیار با ارزش بود و اقدامات خود را موکول به این عکس ها می کردند.

وی تصریح کرد: این اقدام تا انجا ارزش داشت که فرمانده گردان شناسایی سرهنگ ناصر رضوانی در قرار گاه کربلا بر اهمیت عکس های هوایی تاکید فراوان داشت.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشار به دیگر نقش های نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس گفت: نقل و انتقال نیرو، ادوات زرهی ازنقاط مختلف کشوربه سمت اهواز و امیدیه و به طور کل منطقه جنوب از دیگر اقدامات نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس بود.

امیر رمضانی گفت: در دوران دفاع مقدس نیروی هوایی مجموعه ای از آفند و پدافند بود و  جابجایی سامانه های پدافند هوایی موشکی و انتقال سایت های هاگ به  جنوب سریع انجام می شد.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات بیت المقدس بیش از 55 هواپیمای دشمن ساقط شدند که این اقدام با همکاری و هماهنگی نیروهای هوایی و پدافندی انجام می شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار