جانشین رئیس بسیج عشایری خبر داد

فعالیت ۱۲۰۰ پایگاه بسیج عشایری در کشور

جانشین بسیج عشایری از فعالیت هزار و ۲۰۰ پایگاه بسیج ، ۱۵۰ حوزه بسیج عشایری با ۴۵۰ هزار بسیجی در مناطق عشایری در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴ - 18May 2014

فعالیت ۱۲۰۰ پایگاه بسیج عشایری در کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، احمد سعیدی در آئین برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات جامعه عشایری به مناسبت بزرگداشت روز بسیج عشایری در یاسوج، اظهار کرد: 450 هزار نفر ار جامعه عشایری عضو بسیج هستند.

وی بیان کرد: دو درصد از جمعیت کشور یعنی معادل 220 هزار خانوار عشایر هستند که بخش زیادی زا لبنیات، صنایع دستی و گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می کنند.

سعیدی با اشاره به رشادت های جامعه عشایری در قبل، حین و بعد انقلاب بویژه در دوران دفاع مقدس، گفت: جامعه عشایری در دوران 8 سال دفاع مقدس 10 هزار شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کرد.

جانشین بسیج عشایری کشور افزود: تولیدات جامعه عشایری همه ساله بخش زیادی از ان توسط دلالان به کمترین قیمت خریداری می شود که بسیج عشایری با برگزاری نمایشگاه عرضه تولیدات تصمیم دارد دست واسطه گران را قطع کند وگرنه تصمیمی برای ورود به اقتصاد ندارد.

سعیدی از پیش بینی محلی در تهران برای عرضه محصولات و تولیدات جامعه عشایری خبر داد و گفت: نقش جامعه عشایری در اقتصاد مقاومتی بی بدیل است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین نقش عشایر را در تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بی بدیل خواند و گفت: انتظار می رود مسوولان در زمینه کمک به جامعه عشایری از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

سردار یونس امیری خاطرنشان کرد: جامعه عشایری در صحنه های مختلف وفاداری به آرمان های انقلاب، امام و رهبری را به اثبات رسانیده اند و به نوعی پوزه دشمن را به خاک می مالند.

فرمانده بسیج ناحیه عشایری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: این نمایشگاه با حضور عشایر استان های خوزستان، فارس، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد از 28 اردیبهشت ماه به مدت سه روز برپا می شود.

سرهنگ علی ستوده نیا با اشاره به اینکه این نمایشگاه دارای 20 غرفه است، افزود: بازدید از این نمایشگاه از 28 اسفندماه به مدت سه روز همه روز از ساعت 9 صبح تا ساعت 20 واقع در پارک ساحلی یاسوج بر روی علاقمندان باز است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دو بخش عرضه تولیدات عشایر و زندگی عشایری به ترتیب در ورودی پارک ساحلی و 500 متر پایین تر از دهکده دفاع مقدس دایر می شود.

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: روز یکشنبه ساعت 8 صبح با حضور برخی مسوولان و فرمانده سپاه فتح استان نمایشگاه عرضه تولیدات عشایر و زندگی عشایری واقع در پارک ساحلی یاسوج افتتاح می شود.

ستوده نیا تصریح کرد: هدف از برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات عشایر 4 استان کشور در یاسوج تبیین نقش عشایر در تحقق شعار سال و دیگری وحدت ملی اقوام و مذاهب ایرانی است.

وی عنوان کرد: تجلیل از بسیجیان فعال عشایر در عرصه فرهنگ و اقتصاد،  تجلیل از کارآفرین نمونه بسیجی، تجلیل از سرگروه نمونه صالحین، تجلیل از فرمانده و مسوول نمونه حوزه مقاومت بسیج نیز از دیگر برنامه های بزرگ داشت روز بسیج عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

ستوده نیا ابراز کرد: برنامه های بزرگ داشت روز بسیج عشایر با حضور بسیجیان، سران ایلات و طوایف عشایر و همچنین نخبگان بسیجی جامعه عشایری برگزار می شود.

فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: معرفی شهید شاخص جامعه عشایری کشور شهید"علی غیوری زاده" از دیگر برنامه های روز بسیج عشایری است.

ستوده نیا با اشاره به اینکه برنامه تجلیل از بسیجیان مختلف روز 29 اردیبهشت ماه راس ساعت 3 بعد از ظهر در پارک ساحلی یاسوج برگزار می شود، افزود: پیگیریم از یکی از فرماندهان لشکری و کشوری برای حضور در این برنامه دعوت کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار