صبح امروز

نخستین یادواره ۱۲۴ شهید فاوا آذربایجان شرقی برگزار شد

دبیر اجرایی یادواره شهدای فاوا استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به زبانزد بودن گمنامی شهدای مخابرات بیان کرد: در راستای شناساندن رزمندگان و شهدای گمنام مخابرات تصمیم به برگزاری یادواره و در کنار آن آغاز پروژه‌های ماندگار شهدای فاوا نمودیم.
کد خبر: ۱۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ - 18May 2014

نخستین یادواره ۱۲۴ شهید فاوا آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در راستای گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای گمنام گردان مخابرات لشکر ۳۱ عاشورا، نخستین یادواره شهدای فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور رزمندگان و خانوادههای معزز شهدا صبح امروز (یکشنبه) در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد.

طهمورثی دبیر اجرایی یادواره ضمن اشاره به زبانزد بودن گمنامی شهدای مخابرات بیان کرد: در راستای شناساندن رزمندگان و شهدای گمنام مخابرات تصمیم به برگزاری یادواره و در کنار آن آغاز پروژههای ماندگار شهدای فاوا نمودیم.

وی ادامه داد: ساخت سالن شهدای فناوری اطلاعات و ارتباطات و یادمان شهدای فاوا در ورودی پادگان شهید باکری، طراحی و ساخت ساعتهای شهدای فاوا از جمله پروژههای ساخته شده در خلال یادواره است.

وی افزود: غبارروبی و بازنویسی مزار شهدای مخابرات، راه اندازی سایت اینترنتی شهدای فاوا، طراحی و ساخت کتابهای الکترونیکی «پیامهای محرمانه» حاوی وصایای شهدای فاوا، تهیه اسکرین سیور شهدا و ایجاد سامانه اطلاعی و ارتباطی با رزمندگان گردانهای مخابراتی نیز در راستای همین یادواره صورت گرفته است.

دبیر اجرایی یادوراه خاطر نشان کرد: راه اندازی گاهنامه «موج» و جمع آوری خاطرات رزمندگان و نگارش کتاب «بیسیم چی» نیز جزو پروژههای ماندگار این یادواره است.

وی اذعان کرد: همچنین اقدام به تاسیس هیئات شهدای گردان مخابرات نمودیم تا رزمندگان و خانواده معزز شهدای مخابرات در این هئیت حضور یابند.

طهمورث در رابطه با آمار شهدای فاوا بیان کرد: جمع بندی آمار شهدای گردان لیله القدر (بیسیم چیها) به خاطر اینکه در هر گردان و همه جا حضور داشتند، قدری سخت است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار جمع آوری شده تا به حال ۱۲۴ شهید مخابراتی و بیسیم چی شناسایی شده است. البته تعداد این شهیدان بزرگوار خیلی بیشتر است و در صحبت با فرماندهان مشخص شده است که آمار حتی بالاتر از ۳۹۰ است که باید شناسایی کرده و لیست کنیم.

طهمورث یادآور شد: در مراسم امروز از خانواده ۲۳ شهید به عنوان شهدای شاخص گردان مخابرات از جمله خانوادهٔ شهید احد مقیمی، شهید حاج مصطفی الموسوی، علی موسوی، شهید سعید فقید، شهید امیرعلی خوش ور، شهید پرویز حاج حسنی و... تجلیل خواهد شد.

وی در رابطه با کتاب بیسیم چی عنوان کرد: کتاب مذکور بر حسب عملیاتهای انجام شده مرتب شده و خاطرات بر حسب عملیاتها پیاده شدهاند. یعنی بیسیم چیهایی که در عملیاتها بودند هر کدام نقش خود را در آن عملیات تعریف کردند. خاطرات آن عزیزان را بر حسب عملیاتها سازماندهی کردهایم و کتاب بیسیم چی تدوین شده است که امروز همزمان با رونمایی به رزمندگان و خانواده شهدای حاضر در یادواره اهدا میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار