امیرسرتیپ دوم رضا رمضانی با اشاره به نقش نیروی هوایی درعملیات بیت المقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: حمل و نقل مجروحان توسط هواپیماهای ترابری از جمله اقدامات نیروی هوایی در عملیات بیت المقدس و سایر عملیات ها بود به طوری که در دو سه روز اولیه جنگ 10 هزار مجروح به پشت جبهه ها منتقل شد و نیرو های تازه نفس جای آن را گرفت.
خلبان پیشکسوت نیروی هوایی گفت: تخلیه مجروحان به پشت جبهه با بیشترین سرعت و توسط هواپیماهای نیروی هوایی چون سی 130 و 747 انجام می شد.
امیر رمضانی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: سلسله وار بودن عملیات های فتح المبین و بیت المقدس و پیروزی های پی در پی رزمندگان اسلام و شکست مذبوحانه دشمن در جبهه ای که آن را استراتژیک خوانده بودند بسیار برای ما خوشحال کننده بود.
وی تصریح کرد: دشمن درمناطقی چون پادگان حمید و فتح المبین دژ محکمی را ایجاد کرده بود اما حرکات خلقانه نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه با هماهنگی یکدیگر منجر به پیروزی این عملیات شد.
امیر رمضانی گفت: رزمندگان در این عملیا ت پل های استراتژیکی را روی کارون زدند و این اقدام میسر نبود جز با پشتیبانی هوایی که منطقه را برای این اقدامات امن می کردند.
خلبان پیشکسوت نیروی هوایی گفت: پس ازشناسایی پل استراتژیک دشمن بر روی اروند رود توسط عکس های هوایی خلبانان نیروی هوایی و انهدام آن توسط رزمندگان اسلام، 19 هزارعراقی به اسارت درآمدند و این پیروزی مرهون هواپیماهای شناسایی نیروی هوایی بود که عکس های هوایی از این پل گرفتند و شهدایی چون شهید محمود اسکندری در این راه به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: پل نظامی دشمن بر روی اروند در شمال غرب خرمشهر مستقر بود و در زمان انهدام این پل توسط رزمندگان اسلام نیروهای عراقی غافلگیر شدند و پل بصره نیز جواب برگشت آنها به عقب را نداد و پیروزی بزرگی در عملیات بیت المقدس برای رزمندگان اسلام رقم زده شد.
امیر رمضانی خاطر نشان کرد: عملیات بیت المقدس در چند مرحله پیگیری شد و انهدام این پل استراتژیک در مرحله آخر عملیات رخ داد.
خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به گوشه ای از دلاورمردی های رزمندگان اسلام درعملیات بیت المقدس گفت: رزمندگان اسلام در این عملیات5 پل روی کارون از سمت شرق تا غرب کارون زدند و نیروها این اقدام بزرگ را در تاریکی شب انجام می دادند تا کمک بزرگی به سایر نیروها در انجام موفقیت آمیز عملیات کرده باشند.