امیر عزتی:

سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: سوم خرداد از ایام الله است که بزرگترین پیروزی و آرزوهای ما در آن محقق شد و نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 24May 2014

سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "امیر عزتی" در مراسم صبحگاه مشترک کارکنان و جشن دانشآموختگی دوره هشتم و نهم  وزارت دفاع که صبح امروز ( شنبه ) در محل ستاد وزارت دفاع برگزار شد، طی سخنانی از عملیات بیت المقدس به عنوان درخشانترین عملیات در دفاع مقدس یاد کرد و افزود: عملیات بیتالمقدس در دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ آغاز شد و تا چهارم خرداد ادامه یافت که در نهایت در سوم خرداد، به رغم تمهیدات دشمن، رزمندگان اسلام موفق شدند خرمشهر را با سرافرازی فتح کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش، سپاه، نیروهای بسیج، جهاد سازندگی و نیروهای هوایی و دریایی با پشتیبانیهای مردمی نمایشی وحدتآفرین خلق کردند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع افزود: طرحریزی دقیق و وحدت فرماندهی، به رزمندگان کمک کرد تا بعد از عملیات فتحالمبین، در مدت کوتاهی به آمادگی لازم جهت عملیات بیتالمقدس دست یابند.

امیر عزتی تصریح کرد: بیتالمقدس جزو عملیاتی محسوب میشود که نیروهای ما ۲۶ روز مداوم برای منهدم کردن دشمن تلاش و ۶ هزار کیلومتر مربع مناطق کشورمان را از دست دشمن آزاد کردند که در قیاس با عملیات فتحالمبین این میزان، دو برابر است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع میزان خسارات و تلفات وارده به دشمن در عملیات بیتالمقدس را ۳۰ هزار کشته و مجروح و همچنین ۱۹ هزار اسیر بیان کرد و گفت: عملیات تهاجمی عبور از رودخانه که در جنگهای دنیا کم نظیر است، یکی از ویژگیهای این عملیات موفق بود.

امیر عزتی در پایان سخنان خود با گرامیداشت نام و یاد شهدای جنگ تحمیلی، از جمله شهیدان جهانآرا و صیاد شیرازی و جاویدالاثر سردار متوسلیان افزود: نام این افراد بزرگوار، با سربلندی در تاریخ ثبت شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار