سردار اخوان در گفت‌وگو با دفاع مقدس خبر داد

شناسایی ۸۰۰ نفر از امدادگران حاضر در عملیات بیت المقدس و گردآوری خاطرات آنان

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه از شناسایی حدود ۸۰۰ نفر از افرادی که در شبکه‌های درمان، امداد و انتقال مجروحین در عملیات بیت المقدس نقش داشته‌اند، خبر داد و گفت: تلاش داریم نقش جامعه پزشکی در عملیات بیت المقدس را به خوبی معرفی کنیم.
کد خبر: ۲۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴ - 30May 2014

شناسایی ۸۰۰ نفر از امدادگران حاضر در عملیات بیت المقدس و گردآوری خاطرات آنان

سردار «احمد اخوان» معاون بهداری نیروی زمینی سپاه در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: عملیات بیت المقدس که به فتح خرمشهر منجر شد یکی از بزرگترین عملیاتهایی بود که با حضور پررنگ جامعه پزشکی و بهداری و ایجاد یک شبکه منسجم امداد رسانی در دفاع مقدس شکل گرفت.

وی ادامه داد: گروه امداد، نجات و انتقال جامعه پزشکی در این عملیات توانستند با دست خالی و بدون تجهیزات قابل قبول پزشکی، تعداد زیادی از مجروحین را درمان کنند.

سردار اخوان با اشاره به فرمایش امام راحل در خصوص فتح خرمشهر مبنی بر اینکه "فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزشهای اسلامی است" تصریح کرد: در همین راستا ما با گرامیداشت یاد و خاطره ارزشهای سوم خرداد، با گردهم آوردن همه افرادی که در گروههای امدادی عملیات بیت المقدس به نوعی فعالیت داشتهاند تلاش میکنیم نقش جامعه پزشکی در عملیات بیت المقدس را به  نسل جوان انتقال دهیم.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه اذعان کرد: قرار است با گردآوری دست نوشتهها، فیلمها و ضبط و ثبت خاطرات امدادگر در دفاع مقدس و ثبت این اسناد در باغ موزه دفاع مقدس نقش جامعه پزشکی در جنگ تحمیلی را معرفی و همچنین کتابهایی را در این خصوص منتشر کنیم.

وی با بیان این مطلب که تا به امروز حدود 800 نفر از افرادی که در شبکههای درمان، امداد و انتقال مجروحین در عملیات بیت المقدس نقش داشتهاند را شناسایی کردهایم، تشریح کرد: متخصصین، رانندگان آمبولانس، امدادگر و بهیاران جزو این گروههای شناسایی شده هستند که هرکدام از این بزرگواران دارای خاطرات زیادی هستند و باید با ثبت و ضبط این خاطرات در ترویج فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس تلاش کنیم.

سردار اخوان خاطرنشان کرد: در عملیات بیت المقدس 15 اورژانس، 3 بیمارستان صحرایی، 4500 نفر امداد رسان و 8 بیمارستان در مناطق عملیاتی درگیر پشتیبانی از این عملیات بودند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار