درس «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه قرآن و حدیث تدریس می‌شود

درس آشنایی با دفاع مقدس، با توافق اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و دانشگاه قرآن و حدیث در این دانشگاه تدریس می‌شود.
کد خبر: ۲۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸ - 30May 2014

درس «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه قرآن و حدیث تدریس می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در جلسهای که با هدف انجام هماهنگیها و مقدمات لازم به منظور ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه قرآن و حدیث، با حضور آیت الله ری شهری رئیس این دانشگاه و سرهنگ احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم برگزار شد، بر ارائه این درس در مجموعه واحدهای درسی دانشجویان دوره کارشناسی در فضای مجازی توافق شد.

در ابتدای این جلسه، حسینی گزارشی از سابقه تاسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در کشور از سال 68 و تشکیل هیئت امنا و همچنین اساسنامه مربوطه و سابقه تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاههای کشور ارائه داد.

وی همچنین بر لزوم توجه به بعد علمی حماسه دفاع مقدس تاکید کرد و گفت:  بیش از 100 استاد برای تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاههای قم انتخاب شدهاند و در حال حاضر 35 نفر از اساتید مزبور، این درس را در 30 دانشگاه استان تدریس مینمایند.

در ادامه این جلسه، آیت الله محمدی ری شهری طی سخنانی ضمن ارائه گزارش موفقیتهای دانشگاه قرآن و حدیث در کسب رتبههای اول و دوم در بین دانشگاههای کشور، از پیشنهاد ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در این دانشگاه استقبال کرد.

 وی با بیان اینکه در زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس باید جدیت بیشتری صورت گیرد، تاکید کرد: ایجاد جذابیت در این درس از سوی اساتید مربوطه یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسل جوان و دانشگاهی جامعه است.

بیان ارائه گزارشی از انجام توافقنامه و مقدمات ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در حوزههای علمیه سراسر کشور، همچنین ساخت موزه انقلاب و دفاع مقدس در قم از جمله موضوعات دیگری بود که در این جلسه از سوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم صورت گرفت.

مسئولان معاونتهای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم و مسئول سازمان بسیج اساتید استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار