همه جوانی سرلشگر حاج قاسم سلیمانی+تصاویر

سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک سردار ولایی، بخاطر مجاهدت‌های شبانه روزی خود در مسیر اجرای فرامین حکیمانه و راهگشای مقام معظم رهبری همواره در قلب جوانان و عاشقان جهاد و شهادت جای دارد.
کد خبر: ۲۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ - 30May 2014

همه جوانی سرلشگر حاج قاسم سلیمانی+تصاویر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از دانشجو، سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که پس از دوران دفاع مقدس و پس از شهادت همقطاران خود همچنان استوار و راسخ بر قله ولایتمداری و دفاع از تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده است.

وی که از سالها پیش و با افول امپراطوری سلطه نظامی استکبار در پی کسب موفقیت های گوناگون در نیروی قدس سپاه به عنوان هدفی برای ترور در کنگره امریکا مطرح شد اکنون نیز همانگونه که در سالهای دفاع مقدس به یاری همرزمان صدیقش نگذاشت یک وجب از خاک  وطن به دست اجانب بیفتد، با تدبیر و ایمان راسخ و با بهره گیری از فرامین و منویات مقام معظم رهبری قدم های استواری را در مسیر دستیابی به اهداف وآرمانهای بلند شهدا و امام شهدا بر می دارد.

سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک سردار ولایی، بخاطر مجاهدت های شبانه روزی خود در مسیر اجرای فرامین حکیمانه و راهگشای رهبری همواره در قلب جوانان و عاشقان جهاد و شهادت جای دارد.

وی پس از مطرح شدن طرح صهیونیستی کنگره امریکا مبنی بر لزوم ترور "قاسم سلیمانی"، با شکوه و عظمت بیشتری در سخنرانی خود در اجتماع 50 هزار نفری بسیجیان کرمان گفت: با این تهدیدات، رعب بر ما حاکم نمیشود و از خدا میخواهم "شهادت" در راه خودش را به دست دشمنان دین، نصیب من بگرداند، از خدا میخواهم به عنوان یک سرباز، در راه آرمانهای "اسلام" که هر یک به تنهایی ارزش فدا شدن دارند، افتخار شهادت نصیبم کند.

سرلشگر سلیمانی ادامه داد: اگر میلیونها انسان در این راه شهید شوند، ارزش دارد، امام(ره) در وصیتنامه خود فرمودند: ملت ایران که جانم فدایشان باد....  حال، جان من به عنوان سربازی کوچک، چه ارزشی دارد که دشمن تهدید به ترور میکند، این تهدید نیست، کمک به شوقی است برای فرزندی که از مادر دور افتاده است.

وی در ادامه گفت: اسرائیل به عنوان سگ هار آمریکا، از گروه کوچک حزبالله لبنان که منسجم، متوکل؛ مستحکم و مؤمن است، شکست خورد و هیمنهٔ آمریکا و اسرائیل در منطقه شکسته شد.

نام سرلشگر سلیمانی همان نامی است که لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخت و همیشه مایهی هراس و دلهرهی آمریکاییها و صهیونیستها است. جمله معروفی که از شیمون پرز در وصف هیمنه سردار تیزهوش ایران آمده نشانه همین ترس و واهمه است.        

                              "شیمون پرز: خاور میانه روی انگشت ژنرال قاسم سلیمانی میچرخد"

اما سرداری که استکبار جهانی از او واهمه دارد دوران جوانی خویش رادر جبهه های حق علیه باطل و نوک پیکان حمله اسلام بر کفر گذرانده است، همان دورانی را که اگر نبود روحیه انقلابی و متعهد وی شاید می توانست در برخی از کشورهای اروپایی همچون برخی دیگر به تحصیل علم و فراغت از جنگ و مجاهدت بگذرد.

او با روحیه جهادی و معنویت خاص خود در جبهه های حق علیه باطل جوانان بسیاری را مجذوب خویش ساخت تا آنجا که بسیاری از همان جوانها به واسطه همراهی با او به عاقبت به خیری رسیدند و شهید شدند.

خداکند که شهیدانه اهل عشق شویم     که هرکه عشق نورزید کیفرش رادید

اوج این روحیه جهاد و شهادت آنجا نمود پیدا میکند که مقام معظم رهبری وی را شهید زنده مینامد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1376 و در دیدار اعضا و مسئولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۸ هزار شهید استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خطاب به سردار سلیمانی که در آن مقطع فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان بود، فرمودند: " خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید."

حضرت آیتالله العظمی خامنهای همچنین در سفر خود به استان کرمان در سال 1384 و در دیدار با خانوادههای شهدای استان کرمان این جمله را خطاب به سرداران حاضر در این جلسه بیان فرمودند: " آنهایى که به جبهههاى جنگ رفتند و خطر را پذیرفتند و جان خودشان را کف دست گرفتند و همه نیروى خودشان را صرف کردند، خداى متعال خواست اینها زنده بمانند و برکاتشان براى کشورشان و دنیاى اسلام ادامه پیدا کند. سردار سلیمانى هم ایثارگر است - او هم یک شهید است - سردار رئوفى هم همینطور؛ سردار احمدیان هم همینطور. این سرداران، شهید زندهاند؛ به شرطى که این راه را ادامه دهند. البته این شرط و شروط براى همه است.

تا راه خدا را ادامه مىدهید، جزو صالحیناید؛ اگر کج رفتید، همه چیز تمام مىشود. همه ما همینطوریم؛ بنده هم همینطورم. اگر کج قدم گذاشتیم، نمىشود بگوییم ما کسى هستیم که یک روز فلان کار را کردیم. کسانى که در راه خدا جهاد کردند، جهادشان محفوظ است؛ این ذخیرهاى است که خداى متعال در آن دنیا براى آنها نگه داشته است." 

نظر شما
پربیننده ها