امیر محمد زاده در گفت و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

روایتی از دیدار امام (ره) با نیروهای هوانیروز/ رژه هوایی۱۰۰ بالگرد در مقابل امام(ره)

پیشکسوت هوانیروز با اشاره به نقش هوانیروز در جنگ تحمیلی گفت: امام(ره) در دیدار با جمعی از هوانیروزی ها بر دوری نیروهای مسلح از جریانات سیاسی تاکید کردند.
کد خبر: ۲۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ - 01June 2014

روایتی از دیدار امام (ره) با نیروهای هوانیروز/ رژه هوایی۱۰۰ بالگرد در مقابل امام(ره)

امیر سرتیپ دوم خلبان محمد زاده با اشاره به نقش هوانیروز در دوران جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: نقش هوانیروز در جنگ بسیار درخشان بود و در تمام عملیات هاپای ثابت محسوب می شد به طوری که می توان گفت هیچ عملیاتی بدون هوانیروز وجود نداشت.

وی ادامه داد: هوانیروز در عملیات های مشترک سپاه و ارتش و یا عملیات های مستقل در دفاع مقدس حضور داشت و تخلیه مجروحان، حمل مهمات و انتقال فرماندهان در جبهه های جنوب و غرب کشوربر عهده خلبانان هوانیروز بود.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش توصیه های امام راحل در دوران جنگ تحمیلی گفت: امام خمینی (ره) همواره توصیه می کردند که نیروهای مسلح از جریان های سیاسی به دور باشند و سعی کنند در خدمت منافع کشورشان باشند.

وی گفت: جوان ترین قشر ارتش نیروهای هوانیروزی بودند وپیرو خط امام (ره) از این رو از فرمان فرمانده کل قوا در همه حال تبعیت می کردند و وجود امام خمینی(ره) و فرامین ایشان تاثیر مثبت در عملکرد هوانیروزی ها داشت.

امیر محمد زاده با اشاره به دیدار نیروهای مسلح با امام راحل گفت: قبل از عملیت فتح المبین جمعی از هوانیروزی های پایگاه اصفهان به همراه سایر نیروهای مسلح در جماران حضور پیدا کردیم و امام راحل بیاناتی را با محوریت عدم دخالت نیروهای مسلح در جریانات سیاسی را ایراد فرمودند.

پیشکسوت دفاع مقدس اظهار کرد: همچنین در 26 تیر ماه سال 58 ، 100 فروند بالگرد  از پایگاه های هوانیروز به سمت قم که محل اقامت امام(ره) بودند رهسپار شدند و رژه هوایی را در مقابل ایشان انجام دادند.


وی تصریح کرد: من نیز به همراه سایر همکاران خود در رژه حضور داشتم و با بالگرد کبری پرواز می کردم، امام (ره) به قدری از این رژه استقبال کردند که درخواست مجدد انجام رزه را داشتند.
 

نظر شما
پربیننده ها