در گفت‌ و گو با دفاع مقدس مطرح شد

روایت خلبان هوانیروز از انتقال پیکر امام(ره) با بالگرد ۲۱۴

فرمانده گروهان بالگرد پایگاه قلعه‌مرغی هوانیروز در زمان ارتحال امام(ره) گفت: مراسم تشییع پیکر امام راحل با همکاری خلبانان هوانیروز انجام شد.
کد خبر: ۲۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 02June 2014

روایت خلبان هوانیروز از انتقال پیکر امام(ره) با بالگرد ۲۱۴

امیر محمدزاده سرتیپ دوم خلبان پیشکسوت هوانیروز و فرمانده گروهان بالگرد پایگاه قلعه مرغی تهران در زمان ارتحال امام(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در روز ارتحال امام خمینی(ره) من فرمانده گروهان بالگرد پایگاه قلعه مرغی هوانیروز تهران بودم و از نزدیک در جریان وقایع ماموریت های روز های تاریخی سوگواری امام امت بودم.

وی با اشاره به وقایع آن روز گفت: تمام رووسا و مسوولین وقت و بیت امام (ره) در چند روزی که مراسم تشیع و تدفین انجام می شد از طریق بالگردهای هوانیروز جابجا می شدند.

پیشکسوت هوانیروز خاطرنشان کرد: زمانی که پیکر امام راحل بر روی دوش مردم تشییع می شد به دلیل ازدحام جمعیت و توقف خودرو ، تصمیم گرفته شد پیکر امام (ره) از طریق بالگرد انتقال پیدا کند و این کار با همکاری هوانیروز انجام شد.

امیر محمدزاده تصریح کرد: خلبان بالگرد حامل امام(ره) امیر سرتیپ محمد انصاری و کمک خلبان سرگرد ملکوتی بود و این ماموریت با بالگرد 214 هوانیروز در آن روز تاریخی انجام شد.

پیشکسوت هوانیروز تصریح کرد: تمام بالگردهای هوانیروز به مدت 4 روز پای کار بودند و در انتقال بیت امام(ره) و فرزندان ایشان از جماران به بهشت زهرا(س) همکاری می کردند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار